Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=64)
-   -   foto's (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=21530)

manja.a 23 november 2009 16:39

foto's
 
Weet er iemand misschien een site waar veel foto's opstaan van mensen met aa? Zodat ik een beetje kan vergelijken hoe het er bij anderen uitziet. En hoe weet een arts nou of je areata of endrogeen alopecia hebt?

Hanna 23 november 2009 17:00

Areata is meestal direct met het blote oog te herkennen: tamelijk scherp omlijnde kale plekken, heel anders dan bij androgenetica (inhammen, kale kruin, of diffuus)

Kijk bij Google via Afbeeldingen en typ: alopecia areata
Dan krijg je een heleboel voorbeelden te zien.

manja.a 23 november 2009 17:12

Dank jewel hanna...
Erg lief hoe jij iedereen advies geeft op haarweb!

Lies86 12 december 2009 00:35

Kijk eens op www.alopecia-areata.hyves.nl daar staan foto's op van de laatste jongerendag en er zijn dus ook kale alopecianen te zien.
En via die hyves kun je op mijn hyves komen, ik ben ook helemaal kaal!

Succes ermee!
Annelies

jeroen90 13 december 2009 16:43

begrijp niet echt waarom je dat wilt zien..ik wordt er zelf niet echt vrolijk van. volgens mij ga je je dan alleen nog kutter voelen omdat je denkt van shit het ziet er echt niet uit, niet dan?

little_girl 13 december 2009 16:52

Tja, ik denk dat dat een beetje per persoon verschilt.

Ik zelf schrok behoorlijk toen ik foto's zag van hoe het zou kunnen worden. :o
Maar.. het loopt niet bij iedereen het zelfde geloof ik. Bij de een gaat het na een tijdje beter, bij de ander niet.

Misschien is het toch goed om het eens te zien, zodat je voorbereid bent op het ergste (oke, klinkt heel rot maar dit kan je de ergste klap besparen).

Heb wel foto's van mijn hoofd, maar ik was eerlijk gezegd niet van plan om die open en bloot op een forum te posten. :o

Je mag me altijd een pb sturen als je een paar foto's wil zien.

manja.a 14 december 2009 17:17

Tja wat betreft het nog kutter voelen.... Ik ben al 3/4 haar kwijt dus dat zal niet gebeuren... Ik wou alleen zien of het bij andere ook zo een grote plek was van bijna mijn hele hoofd. Vandaar! Bij de meeste hoorde ik ze praten over enkele kleine. Ik weet nu dat ik dus echt alopecia heb en niet wat anders engs dus voel me er eerder beter door. En heb het allang geacepteerd.

jeroen90 14 december 2009 21:48

oke op die manier! zelf heb ik het al 19 jaar en laatste jaren vrij erg maar heb niet echt behoefte om foto's te zien, ik wil er juist zo min mogelijk over na denken

Lies86 17 december 2009 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen90 (Bericht 232689)
omdat je denkt van shit het ziet er echt niet uit, niet dan?

En bedankt.....
Ik ben zo kaal als een biljarbal maar mag er volgens mij best zijn.
En zie er in mijn ogen ook best goed uit!!

De AAPV is bezig een jubileumboek uit te geven over mensen met AA.
Hierin komen allemaal foto's van mensen die trots zijn ophun leven met AA!
AA is zoals je het zelf maakt, hoe moeilijker je erover doet hoe erger het voor je is.
Ik ben zoals ik ben, en dat is dus kaal. En volgens mij mag ik er wezen, ook met mijn afwijkende uiterlijk!

dododo 31 januari 2010 18:31

idd
 
Nou idd,

Ik zie soms kale hoofden, die hardstikke mooi zijn. Mooi rond hoofd en fijn besneden gezicht.

Ik vermoed dat als ik mn haar eraf haal ik er echt niet uitzie. Door mn haar lijkt het bij mij tenminste nog wat.

Ik zie t al als ik mn haar naar achteren doe. Ziet er niet uit

Groet Doddo

Ambo 31 januari 2010 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dododo (Bericht 239188)
Nou idd,

Ik zie soms kale hoofden, die hardstikke mooi zijn. Mooi rond hoofd en fijn besneden gezicht.

Ik vermoed dat als ik mn haar eraf haal ik er echt niet uitzie. Door mn haar lijkt het bij mij tenminste nog wat.

Ik zie t al als ik mn haar naar achteren doe. Ziet er niet uit

Groet Doddo


Besneden gezicht? :confused::confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.