Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Haartransplantatie 2250grafts AHD-clinic ( dr. Hakan Doganay ) (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33095)

mp0 29 december 2013 12:58

Haartransplantatie 2250grafts AHD-clinic ( dr. Hakan Doganay )
 
1 Bijlage(n)
Beste Forumleden,

Afgelopen dinsdag heb ik een haartransplantatie ondergaan in Antalya, betreft zone 1 en 2 ( opvullen van inhammen en verlagen van de haarlijn). Opzicht is alles naar wens verlopen ( kom ik later nog op terug). Echter heb ik een vraagje, zoals op de foto te zien zijn er witte plekken rondom mijn haarlijn ( voornamelijk links), zijn dit haarzakjes? Ik maak mij een beetje zorgen. De foto is 2-3dagen na mijn transplantatie.

Mijn haartransplantatie voortgang zal ik uitvoerig bespreken, uiteraard met een kritische blik. Dit doe ik vanmiddag/vanavond.

MSR 29 december 2013 18:57

Geen zorgen, zijn huidschilfertjes. Succes met herstel en hergroei!

mp0 30 december 2013 12:48

MSR, bedankt voor je bericht, hele opluchting :)

mp0 30 december 2013 13:12

Verslag
 
Zoals boven vermeld zijn er in totaal 2250grafts geplaatst. De keuze voor dr Hakan Doganay heeft te maken dat hij mooie resultaten heeft geboekt en wordt aanbevelen door een aantal belangrijke organisaties.

In Augustus toen in op vakantie was, was ik al op consult geweest, we hadden afgesproken dat er 1750grafts geplaatst zouden worden. Echter is hierin verandering in gekomen. Hij gaf aan dat ik een beter resultaat zou hebben/beter aanzicht bij +- 2300 grafts, uiteindelijk zijn het er 2250 geworden maar wel voor de prijs van 1750grafts, dit is natuurlijk erg mooi.
Maandag 23 december ben ik gevlogen, in de avond ben ik opgehaald door een medewerkster van Doganay en ben ik geplaatst in het ziekenhuis waar de transplantatie zou worden ondergaan, in dit geval Private OFM-Antalya.

Dinsdag om 12uur bloedprikken en een kwartier later werden mijn haren erafgeschoren. Ik was enorm gespannen en nerveus, gelukkig heb ik een kalmerende pil gekregen.

Het begon met de prikken, nooit eerder heb ik zoveel pijn gehad van de naalden, jeetje, als ik er nu nog aan denk krijg ik kippenvel. Dat is een moment geweest waarbij ik gemengde gevoelens had over mijn haartransplantatie, het scheelde dat het moment niet al te lang duurder.

Er zijn 2 dames bezig geweest met het oogsten dmv de micromotor 07-08mm. Tot zover geen problemen, waar ik me aan ergerde was dat men de behandelkamer zomaar binnenstapte net of het een wachtruimte was, tijdens mijn behandeling heb ik zelfs een oude client gezien, die even naar binnen huppelde om gedag te zeggen. Rond een uur of 15.30 waren de dames klaar, even snel pauze +- 15min en toen was het de beurt van dr Doganay.

De grafts werden in de pen gezet en letterlijk doorgeprikt in mijn hoofd, dit heeft hij samen met een assistente gedaan. De pennen werden gevuld door 4 personen ( links2, rechts2). Dit heeft in totaal 3uur tijd in beslag genomen.

Mijn donor is uiteraard in verband gezet en ik ben samen met 1 assistente naar mijn kamer teruggelopen.

Meteen de volgende dag is mijn donorgebied als mijn implantatiegebied gespoeld met water en bepanthol ( wat ik tevens nog steeds gebruik). Ik lees zelden dat men de volgende dag meteen wast, klopt dit???

Foto's zal ik vanavond erop zetten.

ikzelf 30 december 2013 13:32

goed verslag. goede hergroei toegewenst

mp0 30 december 2013 14:09

1 Bijlage(n)
@ikzelf, dankjewel :)

In de bijlage heb ik een foto van een haartje.. tijdens het wassen laten deze haartjes los.. Betekent dit dat ik mijn getransplanteerde haartjes kwijtraak inc wortel?? Ik ben een piekerige persoon, excuses!

ikzelf 30 december 2013 14:51

geen stress.. haartje valt gewoon uit.. en als een graft eruit gaat zal het wel echt bloeden. Hiernaast kan je er toch niet meer zoveel aan doen dus.

levi12 30 december 2013 20:39

Succes met je herstel en maak je geen zorgen in de komende 2 weken gaan de meeste haartjes uitvallen en daarna moet je veel geduld hebben... Ik wens je een goede hergroei.

markr32 31 december 2013 13:06

Meer grafts krijgen dan je voor hebt betaald klinkt iedereen natuurlijk als "muziek in de oren":D..

Duidelijk verslag, ik blijf het zeker volgen.. Heel veel succes de komende maanden!

En natuurlijk iedereen van Haarweb een "knallende" jaarswisseling toegewenst, en voor iedereen die net een HT heeft ondergaan of hier binnenkort aangaat beginnen alvast:

GELUKKIG NIEUW HAAR!!!:cool:

mp0 1 januari 2014 20:57

@Levi
Dankjewel, ik hoop dat het allemaal zsm herstelt.

@Mark
Dat is natuurlijk mooi meegenomen, ik was er ook blije mee :).

Weet iemand hoe ik van de korstjes afkom? Ik zit inmiddels op dag 8 en de helft heb ik al weggewreven/ ze vallen eraf als ik eraan kom, weet iemand een beter idee?

mp0 1 januari 2014 21:21

Samen met de korstjes komen ook enorm veel haartjes los. Is dit erg :crybaby:?

ferdi05 2 januari 2014 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mp0 (Bericht 341747)
@Levi
Dankjewel, ik hoop dat het allemaal zsm herstelt.

@Mark
Dat is natuurlijk mooi meegenomen, ik was er ook blije mee :).

Weet iemand hoe ik van de korstjes afkom? Ik zit inmiddels op dag 8 en de helft heb ik al weggewreven/ ze vallen eraf als ik eraan kom, weet iemand een beter idee?

Smeer je het donor en transplantatie gebied al in met calendula zalf? Dat helpt goed mbt de wondgenezing.

Bij mij vallen er nog niet heel erg veel haren uit, maar al wel wat. De kortjes zou ik er niet afkrabben/wrijven. Alleen met het douchen en lang inweken van je horen zou ik dat doen.

mp0 2 januari 2014 12:59

foto's
 
5 Bijlage(n)
@Ferdi dankjewel voor je bericht.

Ik heb een aantal foto's toegevoegd, momenteel zit ik op dag9 en heb al wat haartjes verloren/bijna zo goed als korstvrij. De arts gaf aan dat er rond de 55grafts per cm2 geplaatst zou worden, echter heb ik hier mijn twijfels bij..

Zouden jullie objectief kunnen beoordelen of ik serieus zorgen moet gaan maken over de densiteit? Ik ben bang dat men straks door de haren heen kan kijken

MSR 2 januari 2014 13:28

Weet niet of er al haren zijn uitgevallen? Zoals ik het zie lijkt mij dit zeker geen dichtheid 55. Foto's buiten in daglicht zou beter zijn.

Of je er doorheen kan kijken hangt ook af van de dikte van je (donor)haar. Voordat je de volle dikte hebt ben je een jaar verder zoals je zult weten.

ikzelf 2 januari 2014 13:35

vind het er niet geweldig uitzien eigenlijk.
Maar goed zorgen maken heb je nu niets meer aan. Afwachten op het resultaat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.