Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   ht 1600 transhair 23jaar (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35652)

Jef92 4 maart 2016 19:59

ht 1600 transhair 23jaar
 
Hallo allemaal!!

Ik ben gister een ht ondergaan bij Transhair in Vlijmen en ze hebben 1600 nieuwe haartjes in me koppie gezet:D Nu kan ik zeggen ik ben vrij jong (23) maar vond het gewoon nodig en ben blij dat ik het gedaan heb!

Nu zit ik op dag 2 en kan niet wachten tot zondag omdat ik dan eindelijk het donorgebied kan wassen en het onvangst gebied een beetje kan deppen met water en het meegekregen shampoo van trainshair.

Weet iemand nog een goedmiddel wat goed helpt tegen de korstjes, roodheid en sneller herstel enz? Ik heb men moeder al op pad gestuurd voor de VSM Calendulan zalf haha dus die is alvast binnen. Sinds wanneer kan ik het beste die zalf gaan gebruiken?

Gr Jef92:cool:

maaa17 5 maart 2016 15:26

Ga deze zeker volgen.

Heb je ook foto's van je voor situatie??

Jef92 6 maart 2016 13:03

Ik zit nu op dag3, vanochtend voor het eerst het donorgebied gewassen en gemasseerd en het ontvangstgebied zachtjes gedept met de meegekregen shampoo van Transhair. Ik merk dat het donorgebied aardig korstvrij al is:D Alleen het ontvangstgebied zit nog vol met korstjes helaas. Vanavond nog een keer wassen en deppen, morgen vertel ik het resultaat ervan!

Zojuist heb ik de Carendulan zalf op beide gebieden gesmeerd, hopelijk gaan de korstjes voor nu ook losweken.

Fotos zet ik binnenkort er wel een keer op:)

Is het wel goed dat ik nu al de Carendulan zalf erop heb gesmeerd? Ik kan er namelijk nergens normaal antwoord op vinden hier op het forum..

Gr Jef

YannickUA 6 maart 2016 14:32

Wat is een carendula? Ik neem aan dat je hiermee calendula bedoelt.

Toch wel even vermelden dat je niet al te veel calendula mag gebruiken en dat het eigenlijk niet dient voor open wonden.

Jef92 6 maart 2016 14:37

Jaa ik bedoel Calendulan hahaa.. Bedankt voor je reactie!! Ik heb het er nou opzitten en ga rond 8u vanavond weer wassen/deppen. Is het dan slim om een paar dagen te wachten nog met Calendulan?

AnthonieH 6 maart 2016 15:52

Niet te veel rommelen. Je wondjes waren na een dag al dicht, dus die zalf zit prima.

En zelf gebruikte ik het juist wel lekker dik. Bij mij was op een dinsdag de ingreep, vrijdagavond dik ingeklodderd, zaterdagmorgen korstvrij.

Jef92 7 maart 2016 17:05

Bedankt AnthonieH voor de reactie op mijn vraag!
Dag 4.. Donorgebied is al aardig hersteld en is haast al niks meer van te zien!! Het onvangstgebied zit nog steeds onder de korstjes, ik heb gister de hele dag de Calendulan CREME gesmeerd maar merk dat het niks heeft geholpen.

Nu net de Calendulan ZALF laten halen door me moeder en merk dat die veel vetter is en heb dus hoop dat de korstjes er morgen al aardig af zijn..:D Ik moet maandag over een week weer werken en het is toch te hopen dat de korstjes dan al weg zijn!!?

Morgen vertel ik meer!!

Gr Jef

M. Hayden 7 maart 2016 17:40

Op dag 8 de crème goed laten intrekken vervolgens een half uur onder lauw water en dan mag je bij het wassen eens goed door masseren en je zal van korstjes af zijn. Afdrogen met keukenpapier helpt ook goed. Nu nog voorzichtig zijn want niemand is op dag 4 al korstenvrij. Bij mij duurde het 8 dagen om korstenvrij te zijn.
Succes.

AnthonieH 7 maart 2016 17:53

Je moet inderdaad de zalf hebben. Die is baggervet en makkelijk dik aan te brengen.

Jef92 7 maart 2016 20:30

Bedankt heren!! Kan niet wachten op dag 8 haha:D

Jef92 9 maart 2016 23:18

Foto's dag 1 en hoe het nou eruit ziet (dag 6) staan in mijn fotoalbum!!
Hoor graag reacties van jullie wat jullie er van vinden!

Jef92 10 maart 2016 21:56

Dag 7.. Alle korstjes zijn nu weg en heb een lichte rode kleur op het ontvangstgebied. Ik ben zeer blij met het resultaat nu al! Ik blijf gewoon Calendulan smeren om de roodheid minder te laten worden.

Zondag plaats ik weer wat fotos als daar vraag naar is hahaa, aangezien ik geen reacties heb gehad op men vorige fotos helaas. :crybaby:

Gr Jef

inter 10 maart 2016 22:18

Ziet er goed uit man ik ga je volgen overweeg zelf ook om een HT te nemen deze zomer, ben ook 23j.

Crazy9 10 maart 2016 23:26

1600 haartjes is niet heel veel, dat zijn maar een paar 100 grafts.




Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jef92 (Bericht 392618)
Hallo allemaal!!

Ik ben gister een ht ondergaan bij Transhair in Vlijmen en ze hebben 1600 nieuwe haartjes in me koppie gezet:D Nu kan ik zeggen ik ben vrij jong (23) maar vond het gewoon nodig en ben blij dat ik het gedaan heb!

Nu zit ik op dag 2 en kan niet wachten tot zondag omdat ik dan eindelijk het donorgebied kan wassen en het onvangst gebied een beetje kan deppen met water en het meegekregen shampoo van trainshair.

Weet iemand nog een goedmiddel wat goed helpt tegen de korstjes, roodheid en sneller herstel enz? Ik heb men moeder al op pad gestuurd voor de VSM Calendulan zalf haha dus die is alvast binnen. Sinds wanneer kan ik het beste die zalf gaan gebruiken?

Gr Jef92:cool:


Jef92 11 maart 2016 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crazy9 (Bericht 392966)
1600 haartjes is niet heel veel, dat zijn maar een paar 100 grafts.

Bedoel uiteraard 1600 grafts haha slechte woordkeuze sorry..

maaa17 12 maart 2016 00:19

Waarom ging je niet voor helemaal kaal? Ik dacht dat, dat zorgt voor een beter resultaat

Jef92 12 maart 2016 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maaa17 (Bericht 393025)
Waarom ging je niet voor helemaal kaal? Ik dacht dat, dat zorgt voor een beter resultaat

Dat was eerst ook de bedoeling.. Maar de dokter zei dat het niet persee moest omdat ze er goed bij konden. En aangezien ik liever niet kaal wou ben ik er erg blij mee Hahaa.

maaa17 13 maart 2016 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jef92 (Bericht 393042)
Dat was eerst ook de bedoeling.. Maar de dokter zei dat het niet persee moest omdat ze er goed bij konden. En aangezien ik liever niet kaal wou ben ik er erg blij mee Hahaa.

Ik heb daar mijn twijfels bij als ik anderen berichten lees op het forum. Maar nu heb je dan toch ook een raar kapsel of valt dat wel mee?

gatso24 13 maart 2016 15:05

Ga je ook starten met finasteride en Minoxidil ? Anders wordt het een raar kapsel over een paar jaar

piey75 13 maart 2016 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gatso24 (Bericht 393084)
Ga je ook starten met finasteride en Minoxidil ? Anders wordt het een raar kapsel over een paar jaar

Gebruik jij wel finasteride dus ik begrijp dat je eigenlijk finasteride levenslang moet slikken

Jef92 13 maart 2016 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maaa17 (Bericht 393081)
Ik heb daar mijn twijfels bij als ik anderen berichten lees op het forum. Maar nu heb je dan toch ook een raar kapsel of valt dat wel mee?

Valt zeker mee! Niemand heeft wat opgemerkt dit weekend!

Jef92 13 maart 2016 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gatso24 (Bericht 393084)
Ga je ook starten met finasteride en Minoxidil ? Anders wordt het een raar kapsel over een paar jaar

De grafts zijn ook verder ingezet, niet alleen vooraan. Dit is gedaan om eventuele verdere kaalheid te voorkomen. Dus een raar kapsel zou het nooit gaan worden.

Verder weet ik niet of ik finasteride of Minoxidil ga gebruiken. Vind het allemaal maar eng spul hahaa

piey75 13 maart 2016 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jef92 (Bericht 393092)
De grafts zijn ook verder ingezet, niet alleen vooraan. Dit is gedaan om eventuele verdere kaalheid te voorkomen. Dus een raar kapsel zou het nooit gaan worden.

Verder weet ik niet of ik finasteride of Minoxidil ga gebruiken. Vind het allemaal maar eng spul hahaa

Hoe kan dat dat ze het verder Zetten als je nog haren hebt kunnen ze toch niet tussen gezonde haren implanteren

M. Hayden 13 maart 2016 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piey75 (Bericht 393093)
Hoe kan dat dat ze het verder Zetten als je nog haren hebt kunnen ze toch niet tussen gezonde haren implanteren

Euhm, dat is nou net de bedoeling van een verdichting om tussen de bestaande haren nieuwe haren in te planten. Bij mij is dit ook zo gedaan, de gehele scalp ingeplant niet tegenstaande ik enkel vooraan kaal was. Ook ik slik geen fina,wel gebruik ik curegen. Mijn haaruitval is gestopt en zie dus niet in waarom ik fina zou moeten gebruiken. Zet mijn haaruitval plots toch verder dan zal het wat dunner worden maar geen rare toestanden want de nieuwe haren gaan overeind blijven over de gehele scalp.

themen 13 maart 2016 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden (Bericht 393097)
Euhm, dat is nou net de bedoeling van een verdichting om tussen de bestaande haren nieuwe haren in te planten. Bij mij is dit ook zo gedaan, de gehele scalp ingeplant niet tegenstaande ik enkel vooraan kaal was. Ook ik slik geen fina,wel gebruik ik curegen. Mijn haaruitval is gestopt en zie dus niet in waarom ik fina zou moeten gebruiken. Zet mijn haaruitval plots toch verder dan zal het wat dunner worden maar geen rare toestanden want de nieuwe haren gaan overeind blijven over de gehele scalp.

@M.Hayden dus ze hebben over jou gehele hoofd verdicht, dus tussen bestaande haren geplant. Hoeveel grafts zijn ervoor gebruikt? En moest je hiervoor compleet gemilimeterd worden?

piey75 14 maart 2016 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden (Bericht 393097)
Euhm, dat is nou net de bedoeling van een verdichting om tussen de bestaande haren nieuwe haren in te planten. Bij mij is dit ook zo gedaan, de gehele scalp ingeplant niet tegenstaande ik enkel vooraan kaal was. Ook ik slik geen fina,wel gebruik ik curegen. Mijn haaruitval is gestopt en zie dus niet in waarom ik fina zou moeten gebruiken. Zet mijn haaruitval plots toch verder dan zal het wat dunner worden maar geen rare toestanden want de nieuwe haren gaan overeind blijven over de gehele scalp.

Hoor ik boor het eerst.Dus ze kunnen over je hele hoofd haren plaatsen tussen gezonde haren? Mijn vraag is dan gelijk is dat niet slecht voor bestaande haren?

M. Hayden 14 maart 2016 16:52

Mijn haar werd volledig afgeschoren.
De haarlijn werd dichter ingeplant en naar de kruin toe minder dicht.
Bestaande haren ondervinden hier geen last van, ik had wat tijdelijke shock-loss maar uiteindelijk kwam alles terug uit. Enkel vooraan was ik kaal maar het middenstuk was/is nog een goede dichtheid. Toch werd het middenstuk ook ingeplant voor het geval ik verder kaal zou worden, anders zou ik met een eilandje vooraan overblijven. Het spreekt voor zich als ik de rest van mijn haren zou verliezen de 2820 grafts niet voldoende dekking gaan geven en ik in dat geval nog een verdichting zal moeten ondergaan. Mijn haar blijft nu gelukkig stabiel maar wat de toekomst brengt weet niemand. Als je een volle kop haar hebt en geen last van haaruitval maar wel inhammen hebt dan kan je wel plaatselijk inplanten maar de kans is dan ook klein dat je kaal wordt. Ieder geval moet afzonderlijk bekeken worden maar als het relatief grote stukken zijn zoals in mijn geval lijkt het mij toch verstandiger om de gehele scalp aan te pakken.

Jef92 14 maart 2016 19:26

Dag 11.. Haartjes beginnen uit te vallen. Donorgebied is hersteld!! Vandaag wezen werken en niemand die wat gezien heeft of opgemerkt dus dat geeft een goed gevoel!

Verder denk ik dat ik toch ook ga starten met Curegen spray en miss ook de shampoo voor de zekerheid. Heb er goede verhalen over gelezen en denk dat dit het beste is voor mij aangezien en geen bijwerkingen aan zitten.

Jef92 3 april 2016 22:44

Zit nu op dik een maand en 3 dagen ma mijn ht.. Ben sinds donderdag begonnen met de curegen spray en shampoo, er valt nog niet veel over te zeggen.

Verder merk ik dat er nog aardig veel haartjes zit op het ontvangstgebied en het ook gewoon groeit.. Zelfs wat lichte puistjes her en der wat ik vreemd vind want dat is wel erg vroeg. Donderdag zit ik op 5 weken en zet dan wel wat foto's erop als daar vraag na is.

Gr. Jef

DylanSch 5 april 2016 01:45

Hey Jef,

Ik zal je threat volgen en denk dat er zeker vraag is naar foto's. Plaatsen dus!

Jef92 18 mei 2016 09:34

Morgen zit ik op 11 weken en jaa het groeit!! Er zijn al wat aardig lange haartjes en op somige plekken hele kleine haartjes. Eigenlijk ziet het er niet uit op dit moment haha.

Weet iemand wat ik kan verwachten na 11weken? En is het normaal dat ik op sommige plekken nog geen haargroei heb en op andere plekken al juist heel veel haargroei?

Vanavond zet ik wat fotos erop!
Gr Jef

Dino33 18 mei 2016 22:14

Die haarkliniek heeft jou nu stevig bij de ballen.
Zo jong nog en dan al een haartransplantatie is vragen om problemen.

Over een paar jaar zal je onherroepelijk terug moeten voor een behandeling....

Ik wens je veel wijsheid voor de toekomst

Jef92 18 mei 2016 22:16

We zullen zien maat
:D
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 (Bericht 395687)
Die haarkliniek heeft jou nu stevig bij de ballen.
Zo jong nog en dan al een haartransplantatie is vragen om problemen.

Over een paar jaar zal je onherroepelijk terug moeten voor een behandeling....

Ik wens je veel wijsheid voor de toekomst


markr32 19 mei 2016 00:06

Dino33: Heb jij een obsessie voor ballen, ik lees dat je dit soort taal vaker plaatst:confused:

Jef92: Wijze moeder heb je met die zalf:P, dat is een klassieker (van AnthonieH) hier op Haarweb!

Bij mijn HT is ook maar een gedeelte van mijn haar geschoren, en ook niemand (op 1 persoon na, door omstandigheden) heeft hier toen iets van gemerkt!

Veel succes en hergroei gewenst!

Man25 19 mei 2016 09:11

Ik ben erg benieuwd nar de foto's.

Hairforlife 19 mei 2016 12:35

Ja leuk, ben ook benieuwd naar je foto' s.

Jef92 19 mei 2016 20:05

Fotos staan in mijn profiel! Je ziet dat de ene inham beter groeit dan de andere helaas. Is dit normaal?

Jef92 27 mei 2016 00:16

Niemand die antwoord kan geven? 😰

TommieNL 27 mei 2016 09:37

Hej Jef,
Klopt is normaal, had ik zelf ook, kijk maar eens in mijn profiel bij foto's. Is idd even lastig, ken het gevoel maar zodra je haar wat voller gaat worden zal ook de andere kant gaan groeien. De, vanuit mijn perspectief, rechter kant groeide ook pas later door, zit nu op een dikke 8 maand en merk dat er rechts nog veel nieuwe babyharen ( voelt als geschoren haar ) komen en links iets minder omdat het daar eerder begonnen is. Merkt wel dat aan beide kanten het er nog steeds bij komt. Optimaal resultaat na 12 tot 14 maanden dus nog even wachten maar bij mij kan het niet meer stuk XD
Groetjes,
THommy




Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jef92 (Bericht 395726)
Fotos staan in mijn profiel! Je ziet dat de ene inham beter groeit dan de andere helaas. Is dit normaal?


Jef92 27 mei 2016 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TommieNL (Bericht 395950)
Hej Jef,
Klopt is normaal, had ik zelf ook, kijk maar eens in mijn profiel bij foto's. Is idd even lastig, ken het gevoel maar zodra je haar wat voller gaat worden zal ook de andere kant gaan groeien. De, vanuit mijn perspectief, rechter kant groeide ook pas later door, zit nu op een dikke 8 maand en merk dat er rechts nog veel nieuwe babyharen ( voelt als geschoren haar ) komen en links iets minder omdat het daar eerder begonnen is. Merkt wel dat aan beide kanten het er nog steeds bij komt. Optimaal resultaat na 12 tot 14 maanden dus nog even wachten maar bij mij kan het niet meer stuk XD
Groetjes,
THommy

Okee bedankt voor je reactie! Stelt me weer gesrust! Bij jouw ziet het er trouwens top uit! Complimenten!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.