Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Heel veel gedoe met Kliniek Veldhoven (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=38914)

inham123 10 mei 2020 01:05

Heel veel gedoe met Kliniek Veldhoven
 
Ik heb in de zomer van 2018 een behandeling bij Kliniek veldhoven ondergaan. Toen was de behandeling gestopt om 17:00 en was er te weinig haar geplaatst in de meeste rechterkant van de rechterinham. ook was de haarlijn scheef en asymetrisch.

Het haar was voor ongeveer 35-40% gegroeid van de 55 transplantaten per cm2 die zogenaamd gezet zouden zijn. De uiteindelijek dichtheid was 15-30 transplantaten per cm2. Ik was in mei 2019 naar het 10 maanden controlegesprek geweest waar vreemd genoeg een salesman ipv van een medewerker die de haardichtheid kan controleren bijzat die zei dat de dichtheid goed gelukt was terwijl de dichtheid juist erg laag was.

Ik was toen in november 2019 nog een keer langs geweest voor een controle geweest. Maar tijdens deze controle weigerde de twee medewerkers de haardichtheid te controleren. Een van de medewerkers,, werd emotioneel en moest bijna huilen leek het op. Ze waren er van overtuigd dat de groei 100% was maar na drie kwartier op gesprek kon ik wel een hersteloperatie inplannen. Een van de meest bizarre ervaringen in mijn leven.

In Februari 2020 is de haarlijn gecorrigeerd (dichtheid van de vorige operatie plus een meer natuurlijker vorm aan de haarlijn zelf). Er werden toen 550 transplantaten op een gebied van ongeveer 15 cm2 gezet van de vorige behandeling waar de groei zogenaamd 100% zou zijn geweest. Ik had van te voren gevraagd of met een linieaal controleerd zou worden of de haarlin niet scheef was (en ook niet linieaal recht natuurlijk). Maar deze keer waren er twee medewerkers aanwezig die zeiden dat de haarlijn nu wel recht was, dus ik had het niet laten controleren met een linieaal. Ja erg dom. En na twee weken bleek dat de haarlijn weer scheef en asymmetrisch is. :S

Dus ik heb een email gestuurd met de vraag of ik een keer 's middags langs kan komen om de haarlijn voor de tweede keer de corrigeren. Ik heb hiervoor ook foto's doorgestuurd. Ongeveer 200-300 transplantaten. Dat kan pas naar 14 maanden. Terwijl voor de eerste correctie kreeg ik via email antwoord rond januari 2019 dat het wel kon na 8 maanden (alhoewel ik het toen druk had en dus pas in 2020 liet corrigeren). Ik had duidelijk gemaakt dat ik 8 maanden nog wel oke vind maar 14 maanden te lang vind.


Dus ik heb met andere klinieken contact opgenomen en daar kon het wel na 8 maanden mits het haar gegroeid is. Maar bij Kliniek Veldhoven doen er nog steeds moeilijk over dus ga ik nu proberen om contact met de directie ervan op te nemen.


Allemaal een hoop gedoe. Lekkere kliniek ook als ze om 17:00 uur stoppen met haar plaatsen, doen alsof 30-40% dichtheid 100% is, steeds scheve haarlijnen plaatsen (en ik had Norwood 2 dus zo moeilijk om een normale haarlijn te plaatsen is het niet) en dan weigeren binnen een redelijk tijd een tweede correctie uit te voeren.


Erg frusterend allemaal. Vooral omdat ik zelf universitair opgeleid bent en met mijn werk hele complexe softwaresystemen ontwikkel. Dat het dan niet mogelijk is om fatsoenlijk wat haar van het achterhoofd naar het voorhoofd te verhuizen met een natuurlijke haarlijn is voor mij moeilijk te begrijpen.


De manier waarop ik behandeld ben vind ik ronduit onbeschoft.

M. Hayden 10 mei 2020 10:01

Dat ze hun fouten moeten rechtzetten ben ik volledig met je eens.
Maar ik zou niet na amper 8 maanden terug op dezelfde plaats grafts laten inplanten. Het gevaar op permanente shockloss is veel groter dan wanneer de haarwortels op volle sterkte zijn en dat is pas op 12 a 14 maanden.
Misschien eens een foto posten kunnen we het beoordelen en eventueel wat tips geven.

krulhaar 10 mei 2020 13:07

Heel spijtig om te lezen, maar herkenbaar. Bjj mij zijn ook fouten gemaakt en ook ik heb een hersteloperatie gehad na 8/10 maanden. Ook deze is mislukt.
Met oplossingen komen ze niet!

Inesmoll 10 mei 2020 16:01

Betreft die salesman waar je het over hebt is mogelijk dezelfde die ik tijdens mijn eerste contact in Veldhoven had aldaar.Een arts zal je waarschijnlijk nooit zien daar betreffende een HT die zie je enkel de dag van de ingreep want hij geeft je de eerste verdovingen ,de rest word door de verpleegsters gegeven.Echt indien nodig ( dat was in mijn geval op de tweede dag van behandeling ) word hij opgeroepen.De directie waarover je het hebt is volgens wat ik vermoed in handen van de salesman die jij vernoemd want hij is ook de eigenaar van het pand.Kliniek Veldhoven heeft een strak werkschema betekend tot max 17h word er gewerkt.Mijn eerste dag met 1750 gezette grafts eindigde om 16h30 op de tweede dag werd er om 16 h gestopt na inplanting van 1550 grafts.Hun visie is max 3200 grafts op 2 dagen soms zijn dat er een hondertal meer zoals bij mij met 100 grafts.Wat me verwonderde verleden week te lezen hier op het forum dat er een dame meer dan 3900 grafts heeft gekregen dus wijken ze wel af van hun princiepe! Tot op heden ben ik tevreden met het resultaat het enige waarmee ik een probleem blijf hebben dat ik nu nog een 2 HT moet ondergaan daar waaruit nu blijkt met een 1000 grafts meer ik er vanaf was geweest.

themen 11 mei 2020 17:27

Goed dat je dit deelt. Er zijn weinig klachten te vinden over Veldhoven en wat er niet goed gaat wordt keurig opgelost.

Balen dat het in jou situatie niet zo is. De reden van een maximaal aantal grafts doen ze misschien ook omdat ze een bepaalde kwaliteit willen waarborgen. De medewerkers zijn op het einde van de dag niet meer zo scherp als s'morgens. wat wellicht ten koste gaat van de kwaliteit.

Je spreekt over een A-symetrische haarlijn. Je hebt geen foto's bijgevoegd maar een haarlijn is nooit symetrisch. Een natuurlijk haarlijn is niet 100% recht en ook links niet PRECIES hetzelfde als rechts. Zou onnatuurlijk over kunnen komen. Of het bij jou echt lelijk en afwijkend is, weet niemand hier.

Benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken. Wellicht om een goed beeld te creeren slim om hier wat foto's te plaatsen indien je dat zelf wil natuurlijk

Inesmoll 11 mei 2020 21:50

Themen.
Je schrijft:De medewerkers zijn op het einde van de dag niet meer zo scherp als s'morgens. wat wellicht ten koste gaat van de kwaliteit.
Dan stel ik me toch de vraag dat die dame die ik aanhaal een week geleden nog meld dat ze meer dan 3900 grafts heeft gekregen dus dan kon het wel ten opzichte van hun vaste norm max:3200 grafts ? Ook wat betreft mijn eerste contact met hen in 2017 ging het nog over max 3500 grafts voor 7500 euro en nu 3200 grafts voor 7750 euro terwijl ze dit aantal al jaren deden!

Limbo 11 mei 2020 21:52

Kan er iets gebeurd met deze kliniek? Andere eigenaar, andere arts? Vroeger alleen maar goede kritieken hierover...

Pslokkers 12 mei 2020 22:34

Ik heb ook een haartransplantatie gedaan bij Kliniek Veldhoven en ook ik ben niet helemaal tevreden over de haarlijn en dichtheid. Volgende maand heb ik daar ook een afspraak waar de eindcontrole zal gaan plaatsvinden. Ik ben benieuwd naar de mening van de kliniek, want wat mij betreft is er wel een herstelbehandeling nodig voor een bevredigend resultaat...

Inesmoll 13 mei 2020 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pslokkers (Bericht 444073)
Ik heb ook een haartransplantatie gedaan bij Kliniek Veldhoven en ook ik ben niet helemaal tevreden over de haarlijn en dichtheid. Volgende maand heb ik daar ook een afspraak waar de eindcontrole zal gaan plaatsvinden. Ik ben benieuwd naar de mening van de kliniek, want wat mij betreft is er wel een herstelbehandeling nodig voor een bevredigend resultaat...

Heb je foto,s van voor en na de HT en het uiteindelijke eind resultaat ?

minten 13 mei 2020 02:19

Kom op jongens, als je klaagt, dan ook even (geanonimiseerde) foto's neerzetten. Zeker voor iemand die "universitair opgeleid" is, mag dat geen probleem zijn. Dan wordt het voor ons allemaal wat concreter.

789ls 13 mei 2020 03:39

Kan weinig kritiek inderdaad vinden over deze kliniek? Ben wel benieuwd.. lijken geen organisatorische veranderingen te zijn geweest?

gilles 13 mei 2020 13:38

Van alle klachten die hier worden gedeeld over veldhoven, is er letterlijk geen één die zijn klacht onderbouwd met foto’s of een goed verhaal. Alsof ze bang zijn dat ze door de mand vallen en dat de kliniek ook haar kant van het verhaal laat horen. Ik zou zeggen, zwijg dan gewoon.

Klapz 13 mei 2020 16:29

De arts kijkt meestal naar de schedelvorm en op basis daarvan zet hij de transplantaten (dus rechts evenveel als links). Als de schedelvorm zoals bij vrijwel elk mens niet recht is, dan is er optisch gezien dus sprake van een scheve haarlijn. Als patiënt vraag je je dan af waarom de lijn niet helemaal recht is. Terwijl daar dus een logische gedachtegang achter zit. Of heb je samen van tevoren de lijn uitgetekend en is die niet geworden zoals getekend? Dat zou merkwaardig zijn.

55 transplantaten per cm2 is fors in de eerste behandeling. Behandelen op dezelfde plek binnen 8 maanden is zoals eerder hier aangegeven i.v.m. shockloss niet aan te raden. Veldhoven geeft dit correct aan.

Verder heb je enig idee hoeveel haren er zijn getransplanteerd? Als jij gemiddeld 1.5 haar per graft hebt, dan heb je bij bijvoorbeeld 2000 grafts maar 3000 haren. Zijn dit er 2.5 per graft gemiddeld, 5000. Een enorm verschil. Hoe kom je op 15-30 transplantaten per cm2? Is dat iets wat Veldhoven aangeeft? Of zijn het er 30-40 en had je gemiddeld weinig haren per graft en geven ze een hersteloperatie als service omdat je een ontevreden klant bent?

Kortom: Er zijn veel scenario's denkbaar en ik denk dat je de boosheid even opzij moet zetten en een goed gesprek moet aangaan over de exacte oorzakelijke situatie.

Pietjeee 13 mei 2020 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door minten (Bericht 444076)
Kom op jongens, als je klaagt, dan ook even (geanonimiseerde) foto's neerzetten. Zeker voor iemand die "universitair opgeleid" is, mag dat geen probleem zijn. Dan wordt het voor ons allemaal wat concreter.

Helemaal mee eens.
Dus je opent dit topic, met welk doel exact?
Als dit is om te informeren en/of waarschuwen van anderen, wat mij het meest voor de hand liggend lijkt, dan moet je op z’n minst ondersteund beeldmateriaal hebben.

mozart 14 mei 2020 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 789ls (Bericht 444077)
Kan weinig kritiek inderdaad vinden over deze kliniek? Ben wel benieuwd.. lijken geen organisatorische veranderingen te zijn geweest?

Ik ben laatst voor een intake bij deze kliniek geweest en er is wel degelijk iets veranderd. Ze haalden destijds (tot 1a2 jaar geleden) manueel de grafts uit het donor gebied (manuele extractie) en doen het nu met en micro motor (mechanische extractie). Ik heb veel gelezen op verschillende fora, en ik lees vaak dat er door gebruik van de micro motor veel graft verloren gaan (vaak door verhitting van de boor, maar ook door de waanzinnige rotatie die simpelweg de wortel kapot boord. De uiteindelijke hergroei van de geplaatste grafts laat nogal eens te wensen over.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.