Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Minoxidil vs Procapil 5% (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=38087)

Mr.A.H. 21 juni 2019 12:15

Minoxidil vs Procapil 5%
 
Hallo allemaal,

Kan iemand mij nu uitleggen wat het verschil is tussen minoxidil en procapil? Procapil werd mij in combinatie met Minoxdil aanbevolen door Esteworld. Procapil voor de doner en ontvangstgebied en Minoxidil voor de kruin.

Toch lees ik dat Procapil 121% betere werking heeft voor haargroei en stabilisatie t.o.v. Minoxidil. Minoxidil wordt gezegd te gebruiken, omdat dit beter bij de kruin aanslaat. Toch heb ik hierdoor mijn twijfels en krijg k het idee dat Procapil gebeuren een commerciële zet is.

Graag hoor ik van mensen wat hun ervaringen zijn met deze producten. En wat het verschil is qua werking.

KaleKiet 21 juni 2019 12:51

Ik ben ook nieuwsgierig. Had nog nooit van Procapil gehoord, maar als ik een beetje op het web rondstruin lijkt het erop dat er een hoop trials zijn gedaan en dat het goed werkt. Iemand ervaringen of andere wijsheden?

jorisvermeer 21 juni 2019 16:12

Ja ik heb ervaring! En super tevreden. Gebruik het nu vanaf februari en mijn haar is echt veel en veel dikker geworden! Gebruikte vroeger ook minox maar mijn bijwerking was dat ik last van libido problemen had! Maar met procapil nergens last van

imJeff2 25 juni 2019 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorisvermeer (Bericht 433090)
Ja ik heb ervaring! En super tevreden. Gebruik het nu vanaf februari en mijn haar is echt veel en veel dikker geworden! Gebruikte vroeger ook minox maar mijn bijwerking was dat ik last van libido problemen had! Maar met procapil nergens last van

na hoe lang gebruik van minox heb je libido problemen gekregen?:confused:

Morientes 25 juni 2019 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.A.H. (Bericht 433074)
Hallo allemaal,

Kan iemand mij nu uitleggen wat het verschil is tussen minoxidil en procapil? Procapil werd mij in combinatie met Minoxdil aanbevolen door Esteworld. Procapil voor de doner en ontvangstgebied en Minoxidil voor de kruin.

Toch lees ik dat Procapil 121% betere werking heeft voor haargroei en stabilisatie t.o.v. Minoxidil. Minoxidil wordt gezegd te gebruiken, omdat dit beter bij de kruin aanslaat. Toch heb ik hierdoor mijn twijfels en krijg k het idee dat Procapil gebeuren een commerciële zet is.

Graag hoor ik van mensen wat hun ervaringen zijn met deze producten. En wat het verschil is qua werking.

Grote onzin. Geen noemenswaardige onderzoeken van Procapil.

Elke Esteworld bezoeker krijgt volgens mij Procapil voorgeschreven. Zeer twijfelachtig als het zo goed werkt dat ze alsnog minoxidil erbij aanraden.

Hou je bij de bewezen middelen en laat procapil lekker links liggen

jorisvermeer 30 juni 2019 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morientes (Bericht 433258)
Grote onzin. Geen noemenswaardige onderzoeken van Procapil.

Elke Esteworld bezoeker krijgt volgens mij Procapil voorgeschreven. Zeer twijfelachtig als het zo goed werkt dat ze alsnog minoxidil erbij aanraden.

Hou je bij de bewezen middelen en laat procapil lekker links liggen

Nou daar ben ik het 100% mee oneens! Hoe kan je een mening er over hebben als je zelf er geen ervaring mee hebt gehad! Ik heb het allebei onafhankelijk van elkaar gebruikt! Ik zeg niet dat het ene beter is als het ander. Maar ik heb wel ervaring gehad met de bijwerkingen van Minox en dat ervaar ik niet met procapil !!

jorisvermeer 30 juni 2019 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door imJeff2 (Bericht 433252)
na hoe lang gebruik van minox heb je libido problemen gekregen?:confused:

Na een half jaar merkte ik al licht problemen! Heb jij daar ook ervaring mee?

Harun 1 juli 2019 14:49

Mij werd er verteld dat zowel de Procapil en Minoxidil op de kruin+ontvangst gebied moest worden aangebracht. Er werd niet gesproken over het donor gebied.
Procapil zou dienen om bestaande haren te beschermen van DHT-aantasting.
Minoxidil staat voor de groei en dikte van de (nieuwe) haren.
Dit is althans wat ik heb mee gekregen.
Procapil is volgens mij ook enkel 'in vitro' aangetoond.

Ik gebruik beide producten.

Morientes 1 juli 2019 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorisvermeer (Bericht 433362)
Nou daar ben ik het 100% mee oneens! Hoe kan je een mening er over hebben als je zelf er geen ervaring mee hebt gehad! Ik heb het allebei onafhankelijk van elkaar gebruikt! Ik zeg niet dat het ene beter is als het ander. Maar ik heb wel ervaring gehad met de bijwerkingen van Minox en dat ervaar ik niet met procapil !!

Jij kan het er wel mee oneens zijn echter is jouw mening subjectief.

Ik blijf bij de feiten en die zijn dat Procapil een totaal onbewezen middel is. Iedere kenner weet dat dit product nauw verbonden is met Esteworld.

Onderzoek(en) erna zijn flinterdun. Ze spreken over dubbelblind onderzoek en controlegroep echter nergens is te vinden hoeveel mensen aan dit onderzoek hebben meegedaan.

Minoxidil heeft de backing van vele dubbelblinde onderzoeken en is fda approved. Daarom nognaals, blijf bij de bewezen middelen.

KaleKiet 2 juli 2019 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morientes (Bericht 433393)
Ze spreken over dubbelblind onderzoek en controlegroep echter nergens is te vinden hoeveel mensen aan dit onderzoek hebben meegedaan.

Hier praten ze over 35 mensen: https://www.foligain.nl/media/downloads/Procapil.pdf

zyzzalive 2 juli 2019 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morientes (Bericht 433393)
Jij kan het er wel mee oneens zijn echter is jouw mening subjectief.

Ik blijf bij de feiten en die zijn dat Procapil een totaal onbewezen middel is. Iedere kenner weet dat dit product nauw verbonden is met Esteworld.

Onderzoek(en) erna zijn flinterdun. Ze spreken over dubbelblind onderzoek en controlegroep echter nergens is te vinden hoeveel mensen aan dit onderzoek hebben meegedaan.

Minoxidil heeft de backing van vele dubbelblinde onderzoeken en is fda approved. Daarom nognaals, blijf bij de bewezen middelen.

Dit, volledig mee eens.
Procapcil is een onbewezen commerciele lotion. Complete onzin dus. Stop je geld in minoxidil of geef het aan mij.

KaleKiet 2 juli 2019 16:51

Ik heb Veldhoven gevraagd wat ze er van vinden, en dit was hun advies:

Wij adviseren alleen producten welke officieel geregistreerd zijn. Dit zijn dus minoxidil en finasteride. Finasteride werkt op de hormoonhuishouding en kan bijwerkingen geven. Minoxidil doet dit echter niet. Als u dus een product wil gaan gebruiken, adviseren wij dus eerder minoxidil dan finasteride of andere producten welke (nog) niet geregistreerd zijn. Er gaat een aantal jaar voorbij, voordat onderzoek over een nieuw product is afgerond. We weten dus niet of deze nieuwe producten in de praktijk ook daadwerkelijk even goed werken dan het 'oude' product.

Arno1990 5 juli 2019 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morientes (Bericht 433393)
Jij kan het er wel mee oneens zijn echter is jouw mening subjectief.

Ik blijf bij de feiten en die zijn dat Procapil een totaal onbewezen middel is. Iedere kenner weet dat dit product nauw verbonden is met Esteworld.

Onderzoek(en) erna zijn flinterdun. Ze spreken over dubbelblind onderzoek en controlegroep echter nergens is te vinden hoeveel mensen aan dit onderzoek hebben meegedaan.

Minoxidil heeft de backing van vele dubbelblinde onderzoeken en is fda approved. Daarom nognaals, blijf bij de bewezen middelen.

De Accell behandeling is ook FDA approved en die haal je ook naar beneden met beweringen dat het geldklopperij is. Hoe verklaar je dat?

nicolaasdk 6 juli 2019 19:40

ACELL is FDA approved voor wondgenezing.. niet voor alopecia androgenetica.

@Morientes, sluit goed aan op onze discussiepunten van afgelopen week op het forum;)

nicolaasdk 6 juli 2019 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet (Bericht 433394)

Met 35 proefpersonen heb je onvoldoende power om een daadwerkelijk verschil tussen propacil en placebo aan te tonen. Door de kleine samplesize zijn de baseline kenmerken tussen beide groepen niet uitgebalanceerd. Vreemd genoeg staan deze ook niet weergegeven. Als dit onderzoek is gedaan door artsen of wetenschappers dan moeten ze zich schamen... Puur commercieel geneuzel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.