Los bericht bekijken
Oud 18 april 2008, 22:21   #1103
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Littekencorrectie bij Aesthetic Clinics

Hoi allen,
een aantal mensen hier overweegt een litteken correctie. Hierbij mijn situatie op
dag 17 na correctie. Vandaag op controle geweest. De knoopjes aan beide uiteinden van de hechting zijn verwijderd. Er zijn 2 hechtingen: de "subcutane" die dieper onder de huid zit en daar blijft zitten tot hij onderhuids oplost. Daarnaast de oppervlakkige hechting die in dit geval geheel onder de huid zit ("intracutaan"). De komende weken van deze hechting vanzelf naar buiten worden gewerkt.

Voor nieuwkomers op dit forum hier de geschiedenis in een notedop:
HT 1 leverde het "potloodstreepje" litteken op, niets van te zien. HT 2 het grootste litteken dat ik ooit heb gehad. Na HT 3 was het litteken kleiner geworden maar nog altijd groot. Na HT 4 was het weer wat groter, tot meer dan 15 mm. Deze 4 HT's waren allen bij Transhair en daar heb ik vervolgens ook een correctie gedaan, nu iets meer dan een jaar geleden. De uitkomst daarvan is op foto 1 en 2 te zien. De correctie bij TH heeft de situatie overigens verbeterd ten opzichte van hoe het voor die correctie was. Nu 17 dagen geleden een tweede correctie gedaan. Dit keer bij Aesthetic Clinics, vooruitlopend op een FUE eind juni

De foto's:
1: vóór de tweede correctie op een 10 mm brede plek. (breedste punt staat niet op deze foto)
2: vlak voor de tweede correctie
3: onmiddelijk na de tweede correctie
4: dag 17 na correctie (dag van het verwijderen van de knoopjes van de hechting)
5: dag 17 detail opname. Omcirkeld: haargroei in het geirriteerde stuk, rood gekleurde huid.

(Foto 4 en 5 zijn natuurlijk niet echt smakelijk maar geven wel de huidige situatie goed weer.)

Bij de controle is het volgende gebleken: er is nog geen stretching! Hoewel stretching niet zou moeten kunnen met hechtingen er nog in was ik bang dat dit wel zo was. Omdat ik een rood gekleurde streep zag waarin ik geen haren zag (foto 4). Dit is echter geen stretching maar irritatie. Bij intracutane hechting kan de irritatie wat groter zijn. Op foto 5 is te zien dat er wel degelijk haren groeien in het rode gedeelte wat bevestigd dat dit geen stretching is. Wel zijn er door de "stress" van de ingreep denk ik haren uitgevallen. In het gedeelte waar de huid niet rood is, is de haardichtheid nu minder dan voor de correctie. Met name aan de onderkant van de snee (zie verschil in haardichtheid rondom de snee tussen foto 3 en foto 4).
Nu een kwestie van afwachten hoe zich dit verder ontwikkelt. Gezien mijn eerdere "litteken geschiedenis" ga ik nergens vanuit maar hoop natuurlijk wel dat het beter wordt. Ik heb inmiddels geen enkele last meer van de ingreep
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voor met lineaal.JPG‎ (44,4 KB, 299x gelezen)
Bestandstype: jpg voor correctie.jpg‎ (37,0 KB, 262x gelezen)
Bestandstype: jpg na correctie.jpg‎ (60,0 KB, 266x gelezen)
Bestandstype: jpg dag17.JPG‎ (34,3 KB, 319x gelezen)
Bestandstype: jpg na correctie detail.JPG‎ (67,0 KB, 320x gelezen)
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)



Laatst gewijzigd door test123; 18 april 2008 om 22:59
test123 is offline   Met citaat reageren