Los bericht bekijken
Oud 14 december 2002, 12:35   #17
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Vervolg...

Bij mij zat het vaak 'vast' op het gebied van mijn gedrag. Op het gebied van actie ondernemen. Heel toevallig las ik laatst een stuk uit een prachtig boek, genaamd: 'Licht op de Schaduw'. Dat stuk beschreef als voorbeeld iemand die zijn/haar dagen doorbracht met het zich/haarzelf inpraten van positieve gedachtes...zonder dat er daadwerkelijk iets veranderde in zijn/haar leven. Als ander voorbeeld werd iemand genomen die gelovig / spiritueel ingesteld was: mensen zoeken hun heil in God en bidden en bidden en bidden maar tot het Universum om tot genezing van hun ziekte te kunnen komen....zonder enig noemenswaardig resultaat aangezien ze zčlf op hun kont blijven zitten...

Dit soort dingen gaan pas werken als je ook daadwerkelijk laat ZIEN dat jij jezelf genoeg waard vind om goed voor te zorgen. M.a.w: alleen door ACTIE te ondernemen zal er verandering gaan plaatsvinden.

Je kunt erachter komen dat je ziekte het gevolg is van het feit dat je niet genoeg van jezelf houdt. Je kunt dan affirmatie-oefeningen gaan doen bijv. om jezelf positieve gedachten over jezelf in te praten. Prima, niets mis mee. Maar als je een jaar bezig bent om deze positieve gedachten te oefenen en er vervolgens alsnog voor kiest om je huis te laten verslonsen, niet op tijd naar bed te gaan, constant te hard te werken, in een ongezonde relatie te blijven hangen, je kinderen boven jezelf te plaatsen, enz...... dan zullen die positieve gedachten niet het gewenste effect hebben.

Het gaat erom dat je gedrag in overeenstemming is met je gedachten. Het is essentieel dat je beiden gebieden onderzoekt/veranderd: zowel je gedachten over jezelf als het gedrag wat daaruit voortvloeit.

Ik ben er de afgelopen jaren achter gekomen dat mijn gedachten over mijzelf ervoor gezorgd hebben dat ik ongezond met mijzelf omging (=gedrag). Het lukt mij zo nu en dan om deze ongezonde gedachten om te buigen in positieve denkbeelden....desondanks maakte ik nog steeds de keuze om mijn gedrag te laten voor wat het is. Helpende gedachten, maar een niet-helpend gedrag...


Lieve groeten terug,
Grover.

Laatst gewijzigd door Grover; 15 december 2002 om 15:18
Grover is offline   Met citaat reageren