Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2006, 10:49   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik lees er wel interessante dingen in. Ben van de week een cursus 'Omgaan met stress' gaan volgen en het is eigenlijk heel simpel. Je moet jezelf vergelijken met een goede vriend. Wil ik die vriend aandoen wat ik mezelf aandoe? Wil ik constant liggen vitten op die vriend dat hij/zij dingen niet goed doet, dat hij/zij lui is, wil ik hem/haar fysiek pijn doen (aan zijn/haar haar trekken), wil ik hem/haar afpeigeren op een moment dat hij/zij niet wil (gaan sporten op een moment dat niet goed past bv.), wil ik hem/haar verplicht taken laten uitvoeren waar hij op dat moment geen zin in heeft.... Nee, dat wil ik allemaal niet want ik zie hem graag en zoiets doe je je vrienden niet aan. Dan moet je een echte bitch/bullenbak zijn. Zo probeer ik mezelf nu toe te spreken. Ik lig nog maar in mijn bed en ik denk: 'Kim, je had gisteren nog dat en dat kunnen doen en je moét vandaag dit en dat doen!' Dan denk ik: 'Zou ik dit tegen een vriend/vriendin zeggen die naast me ligt? Zou ik niet eerder zeggen: 'Goeiemorgen, heb je goed geslapen? Gaan we een lekker ontbijt samen maken om de dag te beginnen? Wat voor weer is het? Wat zijn je plannen? Wat ga je doen om je te ontspannen?' Dat betekent lief zijn voor jezelf want die vriend/vriendin, dat ben jij zelf... Moeilijke oefening maar ik ga ze proberen verder te zetten, elke keer ik er aan denk en misschien wordt het daarna een automatisme....
Oilily is offline   Met citaat reageren