Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2014, 07:34   #6
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Een haarwerker die ik afraad is Haarcentrum Noord Nederland (HNN) in Heerenveen. Ik had een aantal vragen/opmerkingen over mijn (1e) haarwerk waar maar geen reactie op kwam. Inmiddels heeft de geschillencommissie (GC) van de SEMH een uitspraak gedaan. Komt kort op het volgende neer (uit de brief van SEMH):

1: HNN heeft wel een bepaalde mate van service/nazorg geboden omdat ik zonder problemen meerdere keren terug kon komen. Maar dat heeft niet geleid tot een oplossing waar beide partijen tevreden mee konden zijn (ik niet in ieder geval). Volgens de GC 'is het bij iedere haarwerker bekend dat, als een haarwerk te dik is, dit achteraf niet is op te lossen. Ook niet door een haarstuk uit te dunnen met een uitdunschaar'. Wat bij mij dus wel geprobeerd is.

2: permanent zorgt ervoor dat een confectie haarstuk dat al vol oogt door de vrij dichte inknoping, nog voller gaat lijken. Waardoor het in combinatie met dunner ingezet eigen haar te veel of te dik kan zijn. Daarnaast gaat het om ontschubt haar dat ook nog een gekleurd en gepermanent is. Wat de kwaliteit niet ten goede komt. Deze informatie is niet verstrekt door HNN. Met de kennis die ik inmiddels heb (maar die HNN had dienen te geven), had ik betreffende haarwerk dan ook zeker niet gekocht.

3: Van iemand die voor het eerst bezig gaat met het aanschaffen van een haarwerk, mag/kan worden verwacht dat hij/zij onbekend is met de materie. Het is dan ook de taak en verantwoordelijkheid van de haarwerker om cliënt goed te informeren. De GC geeft aan dat HNN hier sterk in gebreke is gebleven.

Kortom: als iemand een confectiestuk wil dat ook nog bewerkt moet worden, lijkt HNN mij zeker niet de beste keus. Al was het alleen maar omdat HNN niet is aangesloten bij een klachtencommissie, waardoor je geen kant op kunt als er een probleem ontstaat waar je met de haarwerker niet uitkomt. Daarnaast: HNN is al ruim een half jaar niet meer aangesloten bij de SEMH. Maar blijft op haar site vermelden dat dit wel zo zou zijn. SEMH en HNN zijn hier beide van op de hoogte.
__________________
Zo'n 4 jaar last van haaruitval (ben nu 49). Op zoek naar een manier om het te accepteren. Tot die tijd aan de androcur (voorheen 1,5 jaar duta) op zoek naar de minimale dosering. En een gedeeltelijk haarwerk van echt haar dat goed bevalt.
Update: Mijn haaruitval is al geruime tijd een heel stuk minder & mijn haar is dikker geworden. Ik draag al maanden geen haarstuk meer en blijf duimen dat dat zo blijft.

Laatst gewijzigd door GHG; 5 juli 2014 om 07:39
GHG is offline   Met citaat reageren