Los bericht bekijken
Oud 18 november 2018, 21:42   #13
LindaPT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2018
Locatie: Hillegom
Berichten: 3
Geslacht:
Tja

Hallo S,

Ik heb al aangegeven dat een winkel een andere winstopslag zal hebben dan een internet bedrijf. Dus die appels en peren heb ik zelf ook onderscheiden. Daarover verschillen we niet van mening.

Als sprake is van een duidelijke meerwaarde van de winkel snap ik een verschil in prijs. Als de winkel weinig meer is als een doorgeefluik begrijp ik het prijsverschil niet. En daar gaat het in mijn reactie over.

Mijn ervaring met Lancia in Sassenheim (uitsluitend echt haar) is goed. Gisteren (17-11) ben ik bij Haartendens in Woerden geweest. Bij Haartendens voelde de behandeling cq het gesprek ook goed. Moet nog even wachten wat de zichtzending voor mij betekent, omdat ik inmiddels dagelijks uit 7 haarwerken kan kiezen en ik hoop daarom op een leuke toevoeging. De zichtzending bevat haarwerken die ik grotendeels zelf via internet kan bestellen, behalve die van Moddix. Die zijn kwalitatief mogelijk minder en daarom goedkoper begrijp ik. Ik ben benieuwd. De expertise bij Haartendens was super professioneel, niet vergelijkbaar met mijn eerdere winkelervaring in Haarlem. Mijn nieuwste internethaarwerk (Ashley van Gisela Mayer) had ik twee dagen in huis en nog nimmer gedragen, maar is bij Haartendens uitgedund en met een stoomapparaat wat gedownsized. Wat een service, uiteraard tegen betaling wat ook logisch is.

Ik snap de meerwaarde van een winkel. Ik heb als consument echter recht om te weten wat ik koop (gespecificeerd) of dat nu een jurk of een haarwerk betreft. Dat is een wettelijk recht. Die gegevens zullen daarom ook door een winkel (haarwerksalon) moeten worden geven en die kunnen door de consument in rechte worden afgedwongen.

Een winkel/bedrijf dat meerwaarde heeft hoeft overigens niet bang te zijn dat klanten weglopen: die klanten combineren internet met aankopen in fysieke winkels. Als de winkel zijn dienstverlening daarop richt, zijn beiden (leverancier en klant) winnaar.


Groet,
Linda

Laatst gewijzigd door LindaPT; 18 november 2018 om 21:55
LindaPT is offline   Met citaat reageren