Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2009, 21:42   #1
Joycie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2009
Berichten: 4
1/3 van haar uitgevallen in een maand tijd.

Hallo lieve mensen, ik zal me even voorstellen, ik ben nieuw op dit forum, een vrouw van 28 jaar.
Ik heb nooit last gehad van extreme haaruitval, alleen soms iets meer in de herfst periode. Ik heb van nature mega veel en erg dik haar.
Daar blijft nu niks meer van over. In een maand is meer als 1/3 weg.
Ik heb van de ene op de ander dag ineens erge extreme haaruitval gekregen. Dit is half september begonnen en het wordt erger en erger.
De eerste twee weken dacht ik dat het tijdelijk was dus maakte me niet direct zorgen. Ook op de voorkant van mijn hoofdhuid zaten hele grote schilfers .
Eind september van soms wel halve cm per schilfer.
Twee weken later zijn de schilfers kleiner geworden en nog steeds vooral op de voorkant van mijn hoofdhuid.
Het jeukt verder niet wel is mijn hoofdhuid op de geschilferde plaatsen een beetje rood.

Nu een maand verder voel ik heel duidelijk dat mijn haar de helft dunner is. Het stopt maar niet.
Zeker 1/3 van mijn haar uitgevallen.
De kapper waar ik kom merkte groot verschil. Er vallen per dag honderde haren uit.
Ik moet ze 2 a 3 per week wassen en dat is drama als ik zie wat er uit valt kreeg schieten de tranen in mijn ogen.
Tijdens het wassen trek ik er hele bossen uit, zeker wel meer dan 700 per wasbeurt, eng gewoon.
Ze komen verspreidt uit mn hoofdhuid en er zit overal een wit verdikt bolletje / zakje aan?
De voorkant van mn hoofd word zichtbaar dunner en achterin ziet de kapper het ook.
Je kijkt al licht op mn hoofdhuid. Als dit in zo’n snel tempo doorgaat ben ik over twee maanden kaal.
Ik ben al op dit forum info aan het doornemen over haarstukken.

Ik heb sinds 4 jaar het mirena spiraaltje, hiervoor heb ik 7 jaar de pil geslikt, microginon 30.
Mijn vader en enkele van zijn broer zijn kaal, ze hebben alleen aan de achterkant een randje haar over.

Ik ben maandag bij de huisarts geweest en heb bloed geprikt.
Gisteren bij de dermatoloog geweest ik kon met spoedafspraak gelijk komen.
Bij de dermatoloog moeten we het bloedonderzoek afwachten.(dit is ondertussen bij de huisarts binnen gekomen en volgens hem allemaal goed.)
Ik heb voor mijn schilfers een shampoo gekregen die ik 1 a 2 keer week moet gebruiken. Ketoconazol 20 mg/gpch.
Over twee weken moet ik terug komen. Het meest voor de hand liggende leek hem Alopecia Androgenetica.
Als dit zo is, adviseerde hij mirena eruit en de diane pil, en er waren ander oplossingen. Maar hij wil eerst ander mogelijken oorzaken uitsluiten/ bekijken.
Hij kon inderdaad ook mijn hoofdhuid door mijn haren heen zien.
Hij zei dat ik niet zomaar ineens kaal ga worden, waar ik in mijn huidige situatie zelf niet van overtuigd ben.

Ik zit wel een stressvolle periode door een aantal zaken en daar zit ik nu nog wel gedeeltelijk in.
Alles komt letterlijk tegelijk, ik doe een zware deeltijd studie, ga weer van baan veranderen en heb erge twijfels en spanningen in relatie. Gaan we samen verder of alleen?
Dit speelt vanaf juli tot heden. Waarvan sinds september/ begin oktober het geheel op zn ergst was. Nu zijn er gelukkig goed gesprekken geweest, en is er een grote last van mn schouder af gevallen.
Ik heb gelezen dat stress een oorzaak kan zijn.
Maar de dermatoloog had het over dat je dan pas na 6 maanden merkt dat je haar uit gaat vallen, en dat het vooral was bij trauma operatie. Wat ik dus niet heb. Dit lijkt me zelf ook niet de oorzaak.
Ik heb ook gebeld naar Nijmegen bij dr Pasch, hier kon ik pas half januari komen, dan heb ik geen haar meer op mijn hoofd staan als dit zo door gaat.
Adviseren jullie om mijn huisarts naar hem te laten bellen zodat ik waarschijnlijk een maand eerder kan komen?

Oeps het is een heel erg lang verhaal geworden, het huilen staat me nader dan het lachen. Kan iemand mij advies geven? Ik ben zo bang.
Ik heb de laatste dagen al veel gelezen op dit forum, wat moet ik nu doen? Afwachten tot ik over twee weken weer bij de dermatoog ben?
Joycie is offline   Met citaat reageren