Los bericht bekijken
Oud 2 september 2002, 15:31   #17
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
binnenkant versus buitenkant

Hallo grover en de rest,

Citaat:
Ik ben het geheel met je eens als je stelt dat medicijnen NOOIT een definitieve oplossing voor een probleem zijn. Met medicijnen worden de gevolgen van een ziekte bestreden en soms zelfs onderdrukt. Symptoombestrijding dus...ipv het zoeken naar de Oorzaak. Nog sterker gesteld: feitelijk zijn veel ziektes een Symptoom. Je lichaam ondervindt de symptomen van een dieper liggende oorzaak.....

Misschien niet helemaal goed overgekomen dan , maar ik heb nooit willen zeggen dat medicijnen NOOIT een definitieve oplossing voor een probleem kunnen zijn. Ik ben het er wel mee eens dat ze slechts symptonen onderdrukken maar als dat voor een periode voor bv 60 jaar is, is dat in termen van mensheid vrij definitief! Ik heb het dan niet over psychische problemen maar over medische problemen. En , hoewel door sommige hier op het forum anders denken, ik ben van mening dat hirsutisme NIET veroorzaakt wordt door iets psychisch! Misschien wel versterkt maar het ontstaat zeker niet door je iets vanuit je ziel of geest.....mijn mening!
Wat ik met mijn eerdere tekst juist wilde zeggen dat ik niet geloof dat je eetpatroon veranderen, je stress verminderen of je kijk op hirsutisme , de overbeharing definitief wegneemt. Iets wat misschien in de toekomst toch wel door medicijnen kan gebeuren. Nogmaals ik ben absoluut geen voorstander van medicijnen slikken (sterker nog heb nog nooit iets geslikt) maar als er een medicijn op de markt komt ben ik de eerste die hem zal slikken (mits de bijwerkingen niet al te bont zijn).

Citaat:
Sterker nog....de meeste ziektes los je uiteindelijk ook niet op met voedsel/medicijn/operatie van buitenaf, maar door genezing van......binnenuit.
Mijn visie hierop: genezing van binnenuit, in de zin die jij bedoelt, naar ik aanneem, kan denk ik bijdragen aan een versnelde oplossing voor hirsutisme, gesteld dat er bv medicijnen voor zijn, maar kan ook hier hirsutisme niet zelfstandig wegnemen. Door je kijk op de zaken te veranderen, affirmaties te gebruiken om jezelf krachtiger te voelen, kan je weleens waar de kracht geven om beter met je probleem (wat dan misschien niet meer als een probleem ervaren wordt) om te gaan waardoor het probleem voor jou in jouw zienswijze kan verdwijnen maar er eigenlijk nog wel daadwerkelijk zit! Je zult nu wel denken, ja maar als het voor jou gene probleem meer is dan is het probleem dus weg! Yep klopt, maar hoeveel mensen zullen er in dit leven daarwerkelijk zulke kracht vinden????

Met betrekking tot het boek waar je uit citeert: Ik heb de laatste tijd veel van zulk soort boeken gelezen en ik heb er zelfs wat mee gekregen (misschien een beetje moeilijk te geloven na deze tekst van mij ) Maar ik vind tegelijkertijd ook dat het wel heel makkelijk roepen is en het ook teveel geroepen wordt de laatste tijd in onze maatschappij. Het is tegenwoordig erg populair om zulke boeken te schrijven, er seminars over te geven etc etc omdat wij mensen er steeds meer behoefte aan krijgen door alle welvaart waar we nu in verkeren. Nu hoor ik je denken, dus dan zal er ook wel iets van waarheid in zitten: NATUURLIJK!!!! het is allemaal waar wat er in zulke boeken geschreven wordt maar ik vind niet dat hier nu voor 100% uit geput moet gaan worden. Feit blijft, of ik nu positief of negatief denkt, open sta om mijn probleem te accepteren ja dan nee enz enz, ik altijd zal willen dat er een moment komt dat ik er een ECHTE AANTOONBARE oplossing verschijnt voor HIRSUTISME!!!!!!!!!

Groetjes Diana, die probeert een evenwicht te vinden tussen wetenschap en visie!
Diana is offline   Met citaat reageren