Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2002, 15:16   #1
claudia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 4
Unhappy probleem zit in de stofwisseling?

Hallo allemaal!

Ja ook ik lees al een tijdje mee en laat voor het eerst iets van me horen.Ik kreeg op m'n 13de (ik menstrueerde toen nog niet) haar
groei op m'n buik en borsten.Schaamde me dood, vond het abnormaal.Dacht: ik zal nooit een vriend krijgen of trouwen.. Achteraf bekeken viel het echt reuze mee, en zou elke jongen het geaccepteerd hebben.Maar het remde me destijds zo ontzettend, dat ik daarom geen enkele jongen te dicht bij liet komen.En dus daarom nooit een vriend heb gehad.Wees jongens af, omdat ik zelf bang was om afgewezen te worden...op m'n 18de kreeg ik haargroei op de hals en kin ..paar haartjes maar die ik eruittrok..maar nu ik 21 ben is het meer geworden. Vorig jaar in oktober was ik errrg gestresst, kon maandenlang niet slapen( 12 uurtjes per week maar ),studie liep niet lekker en was gezakt voor m'n rijbewijs en kan me daar zo ontzettend druk om maken.Ben perfectionistisch van aard en het grootste "probleem" was eigenlijk dat ik verliefd was op een jongen die helemaal fout voor me was ( player)..wilde dolgraag een relatie met hem (hij ook met mij..) maar liet mezelf tegenhouden vanwege cultuur ( moet maagd blijven) en haargroei op buik ( onzekerheid).Helemaal gestresst was ik..vraag me eigenlijk af wat voor invloed stress en gevoelens heeft op hormoonhuishouding..hmm....Want kreeg opeens in diezelfde periode binnen 2 maanden steeds meer haargroei op m'n kin en hals..is er een verband? ...het is ontzettend dun maar lang ..2 cm ongeveer.De Onzekerheid is dus erger geworden en nu durf ik helemaal geen relatie meer aan te gaan.. want het zit nu in m'n gezicht.Ik bleek het en trek de dikkere haartjes eruit. Op dit moment heb ik heel veel lange donshaartjes op m'n kin en hals en moet mezelf tegenhouden om het niet eruit te trekken. Ook zie ik dat het zich aan het verspreiden is over m'n gezicht.. hellup!!

De dokter weet helaas niet veel van het onderwerp af, behalve dat ik dus teveel mannelijke hormonen heb.Ik ben daarom overgestapt op alternatieve geneeswijzen en ik wil weten of er
meer mensen zijn die dat hebben uitgeprobeerd? Wat waren de
resultaten? Ben gister naar een orthomoleculaire arts (hij is ook homeopaat) geweest en die wist me te vertellen dat het probleem in de stofwisseling zat..ik heb jarenlang ongezond gegeten.Bergen chips en chocola ....waardoor nu mijn hormoonhuishouding uit balans is. Advies: veel vis, groente en fruit eten,GEEN melk( mannelijke hormonen), dan zal mijn lichaam in balans komen... Ook moet ik een en ander slikken (omegazuren ofzoiets..krijg de medicijnen binnenkort en zal dan vermelden hoe het heet)

Quote
"De homeopathie gebruikt kleine oplossingen van diverse substanties.Veel van deze substanties zouden in elke andere vormschadelijk of giftig zijn, maar door de productiemethode zijn ze onschadelijk en een effectief geneesmideel zonder ongewenste bijwerkingen. Het werkzame principe van de homeopathie is dat een substantie ,die bij een gezond persoon symptomen van ziekte kunnen veroorzaken, bij een ziek persoon dezelfde symptomen juist kan genezen."

Ben toch een beetje huiverig, wat als het probleem bij mij hierdoor verergert..?Zijn er meer mensen die homeopathie of e.d hebben geprobeerd?


Toen ik aan hem vroeg of ik de haartjes op m'n kin weg mocht halen zei hij ..geen probleem, zelfs scheren mag..maar dat zie ik dus echt niet zitten.Op m'n kin haal ik stuk of 10 haartjes weg en de rest is heel dun, maar wel lang en je ziet het vooral erg in de zon ( ik bleek het namelijk)... kan iemand mij iets vertellen over elektrische epilatie?

Ik las dat Janneke NIET heeft geplukt en het elektrisch heeft weg laten halen. Wat zijn de resultaten Janneke?Ik probeerde je een mailtje te sturen, maar kreeg op m'n scherm dat je geen e-mail wenst te ontvangen. Ik hoop toch dat je reageert ,want ik moet mezelf echt beheersen om maar niet te plukken en ik hoop eigenlijk van je te horen dat dat het beste is en dat elektrisch epileren dan ook effectiever is.Had nl zelf bedacht: als je het weg haalt is de wortel sterker en denk daarom dat elektrisch dan minder goed werkt...zijn er mensen die hier wat meer van af weten?( Goede/ slechte resultaten) En wat is een betrouwbare kliniek in de buurt van Amsterdam voor elek. epilatie?

Heeft iemand ervaring met homeopathie? voetreflexologie, acupunctuur, reiki etc. betreft dit onderwerp?

aaah!... moet vanaf volgende week weer naar de universiteit en maak me nu al druk......hoop op een regenachtige dag, zonder al te veel zon...zodat niemand het ziet.Ik zou graag willen mailen met mensen die studeren en dit probleem herkennen.Hoe ga je er mee om?


Trouwens, ik lees eigenlijk niets over relaties..hoe wordt daarmee omgegaan?

Had niet verwacht dat mijn mail zo lang en zo persoonlijk zou worden...

Liefs,

Claudia B
claudia is offline   Met citaat reageren