Los bericht bekijken
Oud 24 september 2004, 13:59   #315
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Beste mensen,
Ik lees dat er een aantal mensen overwegen te stoppen met ketoconazol. Ik vind dit raar omdat je op korte termijn geen resultaten moet verwachten!! Laat ik dat eens wetenschappelijk onderbouwen.

Er zijn tot nu toe twee tamelijk omvangrijke studies gedaan naar ketoconazol en haarverlies:
Als we dan met die laatste studie verder gaan zien we iets interessants. Ze hebben namelijk in die 21 maanden iedere 3 maanden de dikte van de haren gemeten en vergeleken met de placebo-groep. De grafiek die ik aan dit bericht heb gekopppeld (klik onderaan) laat het resultaat zien.

De RODE LIJN laat de dikte van de haren zien over 21 maanden bij de groep mensen die WEL ketoconazol gebruikten.
De BLAUWE LIJN laat de dikte van de haren zien over 21 maanden bij de groep mensen die GEEN ketoconazol gebruikten.

Je ziet gigantische verschillen ontstaan. Het haar van de blauwe groep zakt steeds verder af, wordt steeds dunner, terwijl de haren bij de keto-groep steeds dikker worden!

Maar het verschil is pas te zien na 6 tot 9 maanden, en wordt pas echt groot na een jaar tot anderhalf jaar!

Als je dus effect wilt hebben van ketoconazol (en ik ben ervan overtuigd dat dit middel fantastische dingen kan doen) zul je het langer moeten volhouden dan een paar maandjes. Ik denk dat het hier voor de meesten te vroeg is om keto te beoordelen.

Mijn advies: als je geen bijwerkingen ervaart met keto: VOORAL DOORGAAN!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg grafiek_ketoconazol.jpg‎ (22,6 KB, 270x gelezen)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Ketoconazole shampoo - effect of long-term use in androgenic alopecia.pdf‎ (136,2 KB, 110x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 6 juni 2005 om 01:21
Tiuri is offline   Met citaat reageren