Los bericht bekijken
Oud 12 april 2009, 03:50   #265
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Even terug naar de laatste onderzoeken. Ik lees letterlijk, samengevat het volgende in het uittreksel:

A.Het riscovariant op Chromosoom 20 geeft iemand 1.6 keer zoveel kans op kaalheid.

B.De variant op Chromosoom X, het Androgeen Receptor gen, geeft iemand 3,3 keer zo veel kans op kaalheid!


Kort gezegd
Er zijn dus twee duidelijk aanwijsbare genen die AGA veroorzaken. Ik wil verwijzen naar eerdere onderzoeken. Het androgen receptor gen werd toen al aangeduid als cardinal prerequisite. Oftewel een eerste voorwaarde.


Hoe werkt het?

1.Heb je de variant van het androgen receptor gen dat AGA veroorzaakt, dan heb je al 3,3 keer zo vele kans op kaalheid. Heb je die variant niet dan behoud jij je haar tot na je 60e (andere oorzaken voor haarverlies dan AGA niet meegeteld). 70% van de bevolking heeft echter een variant die de kans op kaaheid verdrievoudigd!

2.Heb je het risicogen op chromosoom 20 dan vergroot je kans op kaalheid nog eens 1,6 keer. Dat is dus meer dan 7 keer zo veel kans als iemand die beide risicogenen niet heeft.

Mijn 50 cent (G)
Mensen met het AR gen dat het risico vergroot worden vrijwel allemaal kaal maar niet even snel. Risicovariant 20 zorgt ervoor dat mensen eerder en sneller kaal worden. Dat verklaart mensen die als veertiger pas kalen en mensen die al beginnen als ze 19 zijn.
Kniekous is offline   Met citaat reageren