Los bericht bekijken
Oud 27 september 2005, 13:47   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Waarde Haarman,
Sterker nog: Proscar wordt door de meeste ziektekostenverzekeraars vergoed!
Ja, maar zoals je weet zit ik zelf wat dat betreft een beetje met een moreel dilemma .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik weet uit ervaring dat het al een hele klus is om een Proscar-pilletje in vier enigszins gelijke stukken te verdelen. Het verdelen in 5 stukken is voor mij (met mijn ietwat grove motorische gesteldheid ) werkelijk een onmogelijkheid. Ik zou gewoon 4 stukken doen, dan krijg je gemiddeld 1,25mg per dag binnen. Als je het in 5 stukken snijdt loop je het risico dat je ook stukjes hebt waar veel minder in zit dan 1mg (de fina zit niet gelijkwaardig verdeeld in die pil).

1,25mg is een prima dosering. Je loopt niet meer kans op bijwerkingen door die 0,25mg ofzo. Je kunt trouwens ook in de volgende threads nog kijken voor tips & adviezen:
[finasteride] Dosering
[finasteride] Het delen van Proscar
Oke, bedankt. Ik bedacht mij inderdaad ook dat het wellicht lastig zal zijn om zo'n tablet in 5 stukken te verdelen, aangezien ik al vermoedde dat zo'n tablet wel wat schuin af zal lopen naar de uiteinden. Een rechthoekig blok zou beter zijn geweest, maar ja, lastig slikken voor de mensen die de gehele 5mg per dag moeten nemen .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Mijn mening hierover is overbekend. Het feit dat je arts een oude hark is, is in mijn ogen geen enkel excuus om het niet met hem te bespreken. En natuurlijk is het lastig om het met hem te bespreken, ik had ook het zweet in mn handen staan toen ik naar mn huisarts ging. Maar daar moet je je gewoon overheen zetten. Voor zo'n huisarts ben jij gewoon een van de vele patienten. Het kan hem echt geen reet schelen wat je vraagt, hij krijgt wel vreemdere vragen en verzoeken.
Als hij het je niet voor wilt schrijven, zou ik in ieder geval aan hem mededelen dat je het gaat gebruiken. Dan kun je het zelf bestellen via goedkope-medicijnen, Hij moet gewoon op de hoogte zijn van wat je allemaal gebruikt, klaar uit. Dat lukraak voorschrijven van goedkope-medicijnen.nl zonder dat er een arts naar jou of je medisch dossier kijkt, vind ik onverantwoordelijk.
Ja, ik ben het zeker met je eens. Eigenlijk is dat gewoon een vereiste. Wat je zegt over goedkope-medicijnen.nl is trouwens ook waar. Het is eigenlijk best vreemd dat men daar zomaar van dat soort medicijnen voorschrijft op basis van een online input. Ik verbaas mij er zelfs over dat zoiets kan in dit land nu ik er zo over nadenk.

Dat wordt binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan de beste man. Hij is verder wel goed en ik heb altijd veel vertrouwen in hem, maar hij is gewoon in de omgang echt stroef. Als je hem je verhaal vertelt dan lijkt het net alsof hij maar de helft hoort. Hij stelt zich zeg maar niet echt geïnteresseerd open naar je en dat vind ik persoonlijk op het medische vlak toch wel een zeer belangrijk punt. Maar het is in ieder geval zaak dat ik goed voorbereid heen ga: studies, grafiekjes enzovoort .

En wie weet is hij juist wel heel meegaand .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren