Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2018, 15:59   #27
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marianne1 Bekijk bericht
Hallo,

Vanwege eczeem/ schimmel? op mn hoofdhuid en erge jeuk heb ik ketoconazol shampoo gekregen en moet over een maand terugkomen.
.

Ik heb niet alle reacties op jouw berichtje gelezen,maar bovenstaand viel mij op in jouw post. De haaruitval is waarschijnlijk te wijten aan de conditie van je hoofdhuid. Wellicht heb je een laag schilfers op je hoofdhuid wat de jeuk en de haaruitval zou kunnen verklaren. Ik heb er zelf ook last van, en ik merk dat, als ik minder schilfers heb, dat de haaruitval en jeuk dan ook veel minder is. Bij mij is het opgekomen doordat ik stopte met de pil, dus hormonaal (ineens vetter haar terwijl ik eerder juist een droge hoofdhuid had, en een hoofdhuid die hier opvolgend schilfers ging produceren; seborroisch eczeem).
Ik begrijp dat je na een maand weer terug moet naar de huisarts. Als zij je niet verder kan helpen, dan zou ik weer om een verwijzing vragen. Er zijn namelijk nog wel dingen die je kunt proberen zoals een zalf, creme of lotion met hormonen, nog enkele shampoo´s etc etc. en een dermatoloog is hiervan toch beter op de hoogte. Succes!

Laatst gewijzigd door Effie; 3 augustus 2018 om 16:03
Effie is offline   Met citaat reageren