Discussie: Argan haarolie
Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2008, 13:44   #37
Rmb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Berichten: 1
argan

Hmm

Arganolie is iets heel speciaals. Het wordt niet voor niets het goud van marokko genoemd. Dat sommige het door het eten gooien zegt niets over de waarde van het product, maar over de manier van het eten. (bijzonder rijkelijk)

Ik gebruik het zelf ook voor in het eten. Maar meer voor de salade enzo of als een soort dressing boven het eten (zalm, nijlbaars, tonijn) Heeerlijk (beetje nootachtig). Het is altijd feest met argan. Je kan het ook smeren op je brood met een beetje honing of traditioneel dippen zoals de Marokkanen doen.

Maar hoelanger je doorkookt, hoe meer vitaminen in rook opgaan.
Daarnaast gebruik ik het voor mijn haar en huid.
Voordat ik begon met het gebruik van argan had ik enorm last van roos en een droge huid.

Dankzij hetgoudvanmarokko.nl kan ik nu weer genieten van de zon want het beschermt je ook tegen de zon en is ook celvernieuwend.

Maar omdat arganolie zo schaars is, is het moeilijk om pure argan te vinden, want de meeste arganolie (zelfs in Marokko) is gemixd met olijfolie of zonnebloemolie.

Er zijn wel manieren om erachter te komen na aankoop of je geflashed ben of niet.
Maar je moet ook duidelijk zijn.
Culinaire argan is geen cosmetische.

Verder wil ik eraan toevoegen dat ik de meeste creme's en smeersels wel heb gebruikt maar dat niets heeft geholpen behalve de argan.

Een godsgeschenk aan de Souss. De Souss zijn de mensen die wonen in het gebied waar de arganboom rijkelijk groeit. Van Essaouira naar Marrakech tot Agadir.
Rmb is offline   Met citaat reageren