Los bericht bekijken
Oud 4 november 2019, 14:21   #3
Freddy Fina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
veel mensen gebruiken de combi finasteride+minoxidil. in dat duo is fina wel de meest krachtige. minoxidil smeer je op je hoofd en werkt voor de ene persoon veel beter dan voor de ander, dus het is geen garantie voor succes. vergeleken met fina wel een relatief "licht" middel qua bijwerkingen, al verschilt ook dat per persoon.

de meeste mensen slikken 1 tot 1.25 mg finasteride, al lijk je met de helft daarvan vrijwel dezelfde resultaten te behalen. als je op voorschrift van je huisarts slikt, slik je gewoon die dosering. meer slikken heeft geen zin.

een alternatief op finasteride is dutasteride: een krachtigere variant. daarmee komt, waarschijnlijk, ook een hogere kans op bijwerkingen. denk daar wel goed over na met je huisarts. bovendien, niet iedere huisarts schrijft het voor.

je bent jong begonnen met finasteride. dat je geen bijwerkingen merkt, betekent niet dat ze er niet zijn. finasteride kan bijvoorbeeld een effect hebben op je vruchtbaarheid en daar merk je niks van. lees jezelf goed in over de bijwerkingen en bedenk goed voor jezelf hoe belangrijk je je haar vindt.

trouwens, op veel van je vragen vindt je op internet gemakkelijk een veel uitvoeriger antwoord, dus ik zou je vooral aanraden flink te gaan googelen.
Bedankt voor de info, minten. Ik weet dat er voldoende informatie te Googelen is, maar het is wel verfrissend om het van iemand te horen op een forum waar mannen dezelfde haarproblemen hebben. Ik denk dat ik minoxidil ga uitproberen, maar zal er nog wat meer informatie over opzoeken voordat ik een definitieve beslissing maak.

Have a good one!
Freddy Fina is offline   Met citaat reageren