Discussie: Shedding
Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2005, 00:20   #70
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Haarmannetje >> Opmerkingen vallen op zich nog wel mee. Maar toen ik 5,5 maand geleden begon met proscar was dat ook mede naar aanleiding van twee opmerkingen dat mijn haar toch wel wat dunner begon te worden. Als ik de situatie van toen vergelijk met die van nu...
Het probleem is ook dat ik voor mijn gevoel steeds meer tegen het kritieke punt aan kom te zitten. Zoals gezegd heb ik 's ochtends de nodige moeite om alles een beetje in model te krijgen. Dat komt omdat het haar dat ik frontaal nog heb redelijk lang is (handen af voor de kapper!) maar doordat het krult is er nog best een redelijke dekking zeg maar. Als de uitval echter doorgaat en die lange haren ook gaan uitvallen, dan loop ik dus echt met een halve maan op mn kop. Dat moment gaat er aan komen, op deze manier.
Maar hoe erg zijn opmerkingen nu dat je haar dunner wordt? Het is toch een feit, dat hoef je toch niet als een belediging op te vatten? Tuurlijk, het is even schrikken wanneer mensen dat zeggen, maar je moet uiteindelijk toch in gaan zien, dat het gewoon een normaal en geaccepteerd verschijnsel is. En wat nu als dat moment ook daadwerkelijk aanbreekt en je er niets tegen hebt kunnen ondernemen. Wat ga je dan doen? Bedenk dat eens voor jezelf. Kijk, je kunt je eigen leven wel onmogelijk maken nu en in een constante paniek-situatie verkeren, maar wat levert het je op? Het gaat zoals het gaat, daar is niets aan te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Echter ik vind het soms wat te gemakkelijk. Ik word wél onaantrekkelijker door mijn kaalheid! Dat is gewoon zo, dat heeft niks met mijn eigen perceptie te maken. Wil ik mijn vrijgezellenstatus nog een keer kwijt raken dan kan ik dit gewoon absoluut niet gebruiken!
Ja, JIJ vindt jezelf daardoor onaantrekkelijker worden, omdat je er zo mee zit. Je bevestigt je negatief zelfbeeld zelf. Dat deed ik ook altijd, maar het levert je werkelijk helemaal niets op. En natuurlijk wordt je door die instelling ook minder aantrekkelijk voor andere mensen. Benut juist de je kaalheid door er positieve dingen uit te halen. Be a man and take it as it comes! Wees brutaal en toon je kaalheid en laat zien dat het je niets doet. Dat straalt zekerheid uit en dàt is wat in de ogen van de meesten pas echt aantrekkelijk is. Ik weet dat dit moeilijk te accepteren is zo in het begin, maar het is toch echt zo.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren