Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2020, 13:24   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorik Bekijk bericht
Hoi allen,

Een jaar geleden heb ik finasteride gebruikt, ik slikte toen 1mg om de dag, ik kreeg last van de welbekende "side-effects" en ben er toen vervolgens mee gestopt. Nu kwam ik pas een studie tegen die beweerd dat 0,2mg al 70% DHT blockt en hogere doseringen vrijwel nutteloos zijn. Als ik nou 0,20mg om de dag neem, dan is mijn dosering slechts 20% van mijn vorige fina poging.

Denken jullie dat als ik nu 0,20mg om de dag slik, ik minder bijwerkingen krijg? Iemand misschien ervaring mee?
Dat hogere doseringen "vrijwel nutteloos" zijn gaat wel erg ver, maar inderdaad, lagere doseringen hebben ook nog een erg groot effect op dht-blokkade.

Lagere doseringen lijken inderdaad voor minder bijwerkingen te zorgen, maar dit is natuurlijk niet nul. Er bestaat nog steeds kans op bijwerkingen. Bijwerkingen (als niet psychisch) zijn natuurlijk een gevolg van de DHT-blokkade zelf, dus hoe meer je blokkeert, hoe meer de kans op bijwerkingen. Effect en bijwerkingen zijn dus aan elkaar gekoppeld, ook bij lagere doseringen.
Iedere persoon is anders, en als jij met je normale fina-inname last had, is de kans nog steeds groter dan gemiddeld dat je dat nu nog steeds gaat hebben. Het is uiteindelijk jouw eigen afweging.

In jouw verhaal snap ik eerlijk gezegd de "om de dag" logica niet helemaal. Fina heeft een vrij rappe halfwaardetijd, wat betekent dat het snel uit je systeem is als je stopt met slikken maar ook het effect snel afneemt nadat je het slikt. Ik zou het persoonlijk logischer vinden een x dosering (eventueel een nog lagere, waar jij je maar goed bij voelt) elke dag te slikken, dan om de dag.

Laatst gewijzigd door minten; 6 mei 2020 om 13:30
minten is offline   Met citaat reageren