Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2006, 15:27   #8
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanz
daling van testosteron of daling van dht?
mij lijkt dat de daling van dht meer invloed heeft
trouwens als dht daalt dan stijgt testosteron toch?
Er was ooit een onderzoek op ergogenics naar de effecten van saw palmetto ten op zichte van prostaat vergroting. Dit onderzoek is helaas niet meer terug te vinden maar werd uitgevoerd op een aantal oudere mannen met prostaat problemen. Een van de bijwerkingen was dat een aantal van deze mannen last kreeg van depressieviteit wat leek op een te kort aan testosteron.

Nou is fina natuurlijk een ander middel. Maar deze depressieve klachten komen ook voor bij fina gebruikers. Ik weet natuurlijk niet of dit komt door T-waardes of door DHT-waardes. Dit zou je kunnen laten controleren via je huisarts. Maar wat wel duidenlijk is is dat hoe ouder je bent meer last hebt van bijwerkingen als je rotzooit met je hormonen. En het is niet uitgesloten dat T-waardes niet zouden kunnen verlagen. Je T verhoogt tijdens het gebruik van fina waardoor het lichaam z.g.n. lui wordt en minder T aanmaakt wat op de lange termijn een vermindering kan beteken.

Dit alles is natuurlijk ook afhankelijk van je leeftijd omdat je b.v. vanaf je 30e een andere hormoonhuishouding hebt dan op je 20e.

Ikzelf ben 35 en heb te maken gehad met deze bijwerkingen. Dit is voor mij genoeg bewijs dat het wel degenlijk mogenlijk is.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren