Discussie: Jeuk en haaruitval
Los bericht bekijken
Oud 28 september 2004, 15:37   #22
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Dat is nou net waar het om draait, dat het uit het niets kan ontstaan, daar kan ik me dus niet zomaar bij neerleggen.
En een afwijking in het immuunsysteem, dat vind ik toch nog steeds meer van toepassing op Alopecia Areata, dan op AGA.
(omdat daar de haargroei vaak weer terugkeert na een immuuntherapie zoals b.v Hoge Darmspoelingen)

Helaas zijn er gewoon nog geen aantoonbare bewijzen voor de verschillende theorieen, en dat het zich per persoon zo verschillend uit, maakt het des te ingewikkelder. Alleen door dit soort discussies op gang te brengen krijg je dan iets meer duidelijkheid in je eigen "afwijkende" gedragingen die zich in je lichaam afspelen.
Het onstaat dus zeker wel om iets, we kunnen het meestal niet aantonen omdat er zoveel mogelijke oorzaken kunnen zijn, waaronder nog onbekende.
Het blijkt dat mensen met AGA die zware imuunsysteem kregen voorgeschreven weer hergroei kregen. DHT gevoeligheid is het probleem, sommigen hebben extreem DHT gevoelige follikels, resultaat: vroeg en volledig kaal. Anderen hebben minder gevoelige follikels en dan zie je een langzame progressie van DHT. Alopecia Areata lijkt een plaatselijke gevoeligheid voor DHT. Als dat zo is dan is het net zoveel imuunsysteem gevoelig als AGA, omdat het imuunsysteem de door DHT-aangetaste follikels attackeert.

Het maakt ook niet zoveel uit om een oorzaak te vinden, dat is alleen nuttig voor anderen die ook kans lopen op AGA. Als het systeem eenmaal op gang is dan is er geen houden aan, alleen verregaande gentherapie zou dan een halt kunnen toeroepen misschien (dan moet je wel een oorzaak weten).
Op dit moment zijn we voornamelijk bezig met symptoom bestrijding waar we haaruitval als symptoom van AGA beschouwen. Fina en duta verminderen de mogelijkheid van DHT om zich aan de Follikels te hechten, het pakt dus niet de oorzaak, de genetische gevoeligheid voor DHT aan.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren