Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2003, 22:07   #1
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Question De oorzaak van kaalheid

Hoi,

Ik kamp al sinds een tijd met een terugtrekkende haargrens. Maar als ik mijn haar direct naar achter kamde was het acceptabel. Nu begint sinds kort de hoeveelheid haar tussen de inhammen zo veel af te nemen dat er een gat ontstaat tussen het plukje op mijn voorhoofd en het midden van mijn hoofd. Kortom ik moet er iets mee gaan doen, want dit is geen gezicht. Maar voor ik kies voor een veel korter "kapsel", heb ik een aantal vragen om te kijken of er nog andere opties zijn.

1) Is het proces van haaruitval omkeerbaar op natuurlijke wijze. Of is het groeisysteem permanent defect?

2) Zijn er medische oplossingen zonder enige bijwerkingen die de groei weer op gang kunnen brengen. En wat zijn hiervan de resultaten/kosten?

3) Is er een verband tussen de volgende zaken en haarverlies ?
- stress
- koffie (cafeine)
- alcohol
- de hoeveelheid sex/ejaculaties/orgasmes (i.v.m. de hormoonspiegel)
- bepaalde soorten voedsel
- hoeveelheid slaap

4) Wat zijn de ervaringen de "dan maar helemaal kort haar" optie? Aangezien we in een maatschappij leven waar, hoe je er uit ziet er meer toe doet dan wie je bent, kan ik me voorstellen dat dat een stapje terug op de maatschappelijke ladder betekent. Je plaatst jezelf immers zonder dat je het wilt in een uitzonderingspositie aangezien de norm een volle bos haar is.

Laatst gewijzigd door nobody; 20 augustus 2003 om 22:14
nobody is offline   Met citaat reageren