Los bericht bekijken
Oud 14 november 2018, 23:45   #5
LindaPT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2018
Locatie: Hillegom
Berichten: 3
Geslacht:
Haarwerk

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, maar lees als gast al wat langer de topics en reacties daarop.

Sinds 2016 draag ik fusion op maat gemaakte haarwerken van echt haar. Deze heb ik gekocht bij Lancia in Sassenheim. Ik ben tevreden met Candy en haar team. Nadeel van deze echt haar haarwerken vind ik naast de prijs (€2200-€2700 afhankelijk van de lengte) dat je weinig kunt uitproberen. De haarwerken komen na ongeveer 12 weken bij de salon aan en worden in het model geknipt dat je wilt. Het is wel echt haar, maar groeit niet aan ;-), dus het geknipte model is het.

Ik wilde graag wat modellen uitproberen en ben daarom bij een haarwerksalon in de buurt (NH) terecht gekomen, waar ik diverse synthetische haarwerken heb gepast en er een heb gekocht voor € 825. Thuis zag ik op de kassabon alleen ‘haarwerk’ vermeld, de info uit het haarwerk was verwijderd. Een paar dagen later gebeld voor nadere info over merk, type en kleur. Dat ging niet soepel. Slechts door tussenkomst van de eigenaresse en door te blijven aanhouden kreeg ik de gewenste informatie. Deze handelwijze maakte dat ik het haarwerk nazocht op internet en zoals ik inmiddels vermoedde bleek op internet het haarwerk goedkoper (meer dan €500). Dat een salon met personeel en een voorraad een andere winstmarge heeft dan een internetbedrijf is redelijk. Dit verschil vind ik fors.

Ik heb daarom op internet in de laatste vier weken vijf haarwerken gekocht. Alle bij Juuls world, vroeger Peruca geheten volgens mij. Ik ben tevreden met de service (ook eenmaal een haarwerk omgeruild) en kleuradvies.

Twee haarwerken zijn van Ellen Wille (Florida en Ninfa), twee van Belle madame (Pauline en Page Paris) en een is van Gisela Mayer (Ashley).

Stylen vind ik moeilijk. Hoe krijg ik de waves van Raquel Welch in de Florida (EW)? En hoe wordt de scheiding in de Ninfa (EW) ook een gordijntje aan mijn linker-en rechterkant, zoals het er op de foto uitziet? Vandaag wel de lok/pony van de Pauline (BM) bij een kapper in het dorp laten knippen: een metamorfose. Ik houd van verschillende looks met lang en halflanghaar en ik vind het niet interessant dat anderen weten dat ik extra haren (extensions of (deel) haarwerken) gebruik.

Wolvin als u weet wat u staat dan kunt u op internet kijken, dat is plaatsonafhankelijk. Ook is er een internetsite die Belgisch is (pruikenshop.eu) en een haarwerksalon die vanuit Hasselt opereert en waar u kunt passen. Met beide heb ik vooralsnog geen ervaring.

Sorry dat ik misschien veel te laat reageer, maar alle berichten staan niet chronologisch. Ik zie reacties uit verschillende jaren. Mogelijk gebruik ik het forum niet juist, omdat ik er onvoldoende ervaring mee heb. Mijn reactie is van 14 november 2018.

Succes met uw haarwerk.
Groet,
Linda

PS ik heb AA, gelukkig nog in een lichte vorm.

Laatst gewijzigd door LindaPT; 15 november 2018 om 00:10
LindaPT is offline   Met citaat reageren