Los bericht bekijken
Oud 9 september 2013, 21:49   #8
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Beste GHG,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Je kunt zelf aangeven bij je Gebruikersinstellingen wat je zichtbaar wilt hebben voor anderen. De mailer van de verjaardag is gewoon een script dat iedereen een mail stuurt op zijn/haar verjaardag, dat kijkt niet naar andere variabelen.

Ik snap dat je graag onderscheid wilt maken tussen actieve en minder actieve leden, maar waar maak je dit arbitraire onderscheid? Er zijn namelijk verschillende criteria mogelijk, maar het enige wat je bereikt is dat er tijd in gaat zitten om de boel voor elkaar te krijgen. Als je daarna trouwens een update doet van de software, is de kans ook weer groot dat je dezelfde code opnieuw moet gaan aanpassen. Als dat nou maar de enige handmatige aanpassing zou zijn... Voordat je overgaat tot het aanpassen van software moet je dus ook een afweging gaan maken of je het de moeite waard vindt om dit eventueel nog een keer te doen.

Eerlijk gezegd vind ik het trouwens best leuk om de actieve leden van jaren geleden bij de verjaardagen te zien, dan ga je eens op zoek naar de verhalen van toen en vraag je je af hoe het nu gaat met iemand. Blijkbaar zijn het mensen die over hun problemen heen zijn, dus dat geeft ook weer moed.

Kortom, er zijn ook redenen om dit stukje code niet aan te (willen) passen. Voor mij zelfs redenen genoeg om het juist niet aan te willen passen...

Ik ben benieuwd of je je kunt vinden in mijn argumentatie
(Mooi woord trouwens voor een databasebeheerder: argumentatie)

Groeten,
Martijn
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren