Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2019, 17:11   #168
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Mensen, zoals ik beloofd heb zou ik nog even een eindbeoordeling delen met mijn toekomstplannen. Ik ben 7 februari bij Hidde op kantoor geweest om de balans op te maken. Het was een goed en gezellig gesprek die bijna 1.5 uur heeft geduurd. Hidde heeft gecontroleerd of alle grafts zijn uitgekomen en dat was gewoon het geval. Ik had echt gehoopt dat mijn kruin iets dichter was gegroeid maar ik had denk een te groot verwachtingspatroon. Er is van voor naar achter gewerkt over een groot oppervlakte dus het is logisch dat achterop simpelweg dunner is. Bij een eventuele tweede behandeling wordt juist tegenovergestelde gedaan, namelijk van achter naar voren (daarover zo meer). Zoals gezegd is alles opgemeten. Ik heb frontaal een dichtheid van 30-35 grafts per cm2. Het bruggedeelte ongeveer hetzelfde maar dit komt door vooral eigen bestaande haren. Mijn kruin heeft ongeveer een dichtheid van 10 grafts per cm2. Te weinig voor een dekkende weergave. Als je het allemaal naast elkaar zet, met het aantal grafts en oppervlakte, dan was dit gewoon het maximaal haalbare.

Om mijn kruin dicht te krijgen heb ik een tweede behandeling nodig en daar heb ik het ook lang met Hidde overgehad. Als het aan mij had gelegen had ik in april een 2e behandeling laten uitvoeren, alleen heeft Hidde mij dit afgeraden. Mijn 'bruggebied' is nog DHT gevoelig, dus daar kan ik haren verliezen dus mocht ik een 2e behandeling uitvoeren is de kans aanwezig dat ik die haren verliezen. Een 3e behandeling eventueel is dan simpelweg niet meer mogelijk omdat het donorgebied ook niet onbeperkt is. Hidde liet de keus aan mij maar hij adviseerde mij om in ieder geval nog een tijdje te wachten. Ik heb volgende week een afspraak met de huisarts om Finasteride te bespreken. Als dat niet lukt heb ik via via nog mogelijkheden om het te krijgen. Ik ga het op eigen initatief proberen, mocht ik last krijgen dan stop ik er simpelweg mee en laat ik een 2e behandeling uitvoeren. Mocht het aanslaan dan plan ik over een half jaar (aug-sept) mijn tweede behandeling in om mijn kruin op te vullen en de dichtheid van mijn linkerinham aan te vullen. De fina is dan immers stabiel. +- 3000 grafts zijn nog om een dichtheid te krijgen van 30-35 grafts per cm2 op de kruin. Ik heb er lang over nagedacht en wil het gewoon asap dekkend hebben. Het kan riskant zijn met het oog op de toekomst maar dat neem ik dan maar voor lief. Wie weet wat de toekomst brengt qua innovatieve technologiën met betrekking tot haartransplantaties.

Over Esteworld zelf: ik heb dit eigenlijk al een beetje gedeeld op de eerste pagina. Om op mijn eigen advies in te gaan, "Vragen dat je behandeld kunt worden door een Engels sprekende arts", kies ik dit keer voor een arts die engels spreekt namelijk Ali Bolluk. Ik heb het gevraagd en dit is gewoon mogelijk. Alles is gewoon zeer goed geregeld met betrekking tot vervoer en accommodatie. Ja het kan op bepaalde dagen zeer druk zijn, maar ik vond dit niet echt storend. Uiteraard zijn er zoals bij elke organisatie verbeterpunten, maar laten we eerlijk zijn, 2250 euro voor +-4000 grafts is relatief gezien geen geld. Ik heb nooit het idee gehad dat de prijs ten koste is gegaan van de kwaliteit. Sterker nog, Hilton Hotel was prima vertoefelen haha. Over de persoonlijke benadering van de arts kan ik niet veel zeggen omdat ik geen vergelijkens materiaal heb. Beng bang dat Nederlandse klinieken in de toekomst alleen nog maar meer te verduren krijgen van de concurrentie van onder andere Esteworld en klinieken in Turkije.

Alright, lang verhaal nu maar ik heb veel reacties en veel advies gekregen van jullie en dat heeft mij echt geholpen. Ik heb altijd zo eerlijk mogelijk gepost en foto's geupload om jullie een realitisch beeld te geven hoe het nou werkelijk is. Ik sluit af met de meest recent foto's die gemaakt zijn op het kantoor van Esteworld. Ik blijf gewoon actief op het forum dus vragen kun je gewoon nog stellen.

Gr Rick
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg maand 13 voor.jpg‎ (90,0 KB, 1180x gelezen)
Bestandstype: jpg maand 13 bovenop.jpg‎ (106,9 KB, 1213x gelezen)
Bestandstype: jpg maand 13 zijkant.jpg‎ (109,5 KB, 1126x gelezen)
Bestandstype: jpg voor en na.jpg‎ (117,1 KB, 1179x gelezen)
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018

Laatst gewijzigd door Eastfield; 19 februari 2019 om 17:15
Eastfield is offline   Met citaat reageren