Los bericht bekijken
Oud 24 november 2020, 15:20   #875
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mighty Bekijk bericht
Ik kan niet begrijpen waarom mensen hier eerder RU proberen dan finasteride, met het argument dat het minder bijwerkingen geeft. Er geen data beschikbaar over het effect van RU op mensen. Sterker nog, de trial is gecancelled. Dit zou kunnen wijzen op ernstige bijwerkingen,

Anekdotisch wordt er vaker gesproken over hartklachten. Ook voor de mensen die geen klachten ervaren op het moment: dus jullie vinden gezondheids resico's mbt bijvoorbeeld het hart minder belangrijk dan het behouden van haar?
De redenen dat RU gecanceld is liggen hem waarschijnlijk in de financiele kant van het verhaal. Finasteride is volgens mij niet eens winstgevend gebleken en als men nu alsnog RU oppakt heeft men al snel niet meer het patent erop, en mag het ook onder een generieke naam uitgebracht worden. Klinisch onderzoek is daarbij erg duur, en met finasteride, dutasteride en CB-03-01 is er ook veel competitie op de markt.

Het voordeel van RU58841 is dat het niet je hormoonhuishouding op de schop neemt. Fin verlaagt je DHT tot 70% terwijl dat toch functies in het lichaam heeft, en verhoogt je test en e2 met zo'n 15%. Dat is toch een behoorlijk invasief medicijn.

Of RU58841 hartklachten geeft, dat zou misschien bij sommige mensen kunnen, maar in die gevallen kun je er gewoon mee stoppen. Ik heb zelf nergens last van.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren