Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2007, 15:35   #3
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zaphod Bekijk bericht
Enkele weken geleden merkte mijn vriendin op dat ik een kaal plekje had in m'n baard onder mijn kin, waarvan ik niets wist.
Soms scheer ik me, soms ook niet... dus ik wist echt niet hoelang het daar al zat.
Na enkele dagen begon het toch danig "warm, prikkelig & jeukerig" aan te voelen, het leek wel een beetje rood en stond ook misschien wel wat dik.
Volgens de dokter was het een schimmelinfectie en hij schreef mij 3 x daags insmeren met Nizoral voor, en indien na 3 weken geen beterschap, terugkomen.
Nu ben 'k vandaag terug geweest omdat gedurende die 3 weken de plek eigenlijk gestaag groter is geworden, van een halve centimeter tot 2 cm nu.
Na het doktersbezoek vandaag kreeg ik Terbinafina Teva (straffer anti-schimmel spul veronderstel 'k) voorgeschreven en verwees hij mij door naar de dermatoloog.
Op de plek zelf staan kleine witte haartjes die 'n dag na het scheren met 'n mesje voelbaar zijn, maar van mijn baard is geen spoor op die plek.
Soms begint het te jeuken of warm te worden en soms voel ik er niks van.
Zelf ben ik er nog niet uit of het nu stress of schimmel is.
Sinds ik gelezen heb dat het van stress kan zijn denk ik dat dat wel mogelijk is, maar echt meer stress heb ik niet en weet me nog danig te ont-stressen.
Misschien leef ik wel wat ongezond, en ja, ik werk graag onder veel stress, maar echt overdrijven doe ik nu toch ook niet denk ik.
Toen 'k 16 was, (nu 33) merkte de kapper eens een kaal plekje op, maar verder dan dat heb ik nog geen last gehad eigenlijk.
Ik heb pas binnen 2 weken 'n afspraak bij de dermatoloog, maar ondertussen ga 'k op vakantie en gebruik ik de Nizoral & de pilletjes maar ik ben benieuwd of ze helpen want als ik de meeste reacties hier op het forum lees, kijk ik tegen een lange periode aan denk ik ....
En, ik ben nog niet eens zeker dat het gaat stoppen, de plek zal zich nog wel gaan uitbreiden, ik beeld me al de ergste dingen in.

Maar, buiten de impact om die het heeft op je psyche, het écht lastige aan deze hele toestand is het noodgedwongen dagelijks scheren natuurlijk!
Volgende aankoop: een goed elektrisch scheerapparaat!
Enige aanbeveling qua merk & type (die hetzelfde resultaat als mesje&schuim) geven zijn welkom!

Zaphod
Ik heb net hetzelfde (nu reeds meer dan een jaar). Plekje van rond de 3 cm is wel iets beter maar nu staat er al een tijdje een tweede aan de andere zijde van de kin. Oorzaak is idd stress! Zalfjes helpen niet, gewoon proberen rustig te bijven. Pittig detail : Twee dagen enorm gestresseerd rondgelopen door burenlawaai en ...ja hoor sinds gistermorgen zeer klein plekje erbij...Toeval of niet? Ondertussen heb ik er dus reeds drie....
Peffieke is offline   Met citaat reageren