Los bericht bekijken
Oud 25 november 2012, 21:05   #6
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
@ debje

In de bijsluiter staat uitdrukkelijk dat Finasteride 5mg uitsluitend genomen mag worden door mannen met benigne prostaathypertrofie en niet door vrouwen geslikt moet worden. Voor mannen is de dosis van 5mg ook uitsluitend bedoeld voor BPH, niet voor alopecia.
Dit gezegd zijnde, heb ik een aantal studies gezien waarbij vrouwen 5mg slikten en positieve ervaringen en resultaten rapporteerden.
Bijvoorbeeld in een onderzoek uit 2007 had 75% van de onderzochte vrouwen met alopecia en acné, maar met normale testosteron serumwaarden, minder last van haaruitval en acné en voelde zich beter.

Dit zeg ik met enige terughoudendheid, als verklaarde tegenstander van het gebruik van dit soort middelen, vóór gekeken is naar mogelijke stofwisselings-verstoringen, die met natuurlijker methoden verholpen zouden kunnen worden. Een te laag ijzergehalte, waar jij het hier een paar keer over gehad hebt, is daar echt maar één van.
Het is daarnaast dus ook goed om een totaal steroïdhormoonprofiel te laten opstellen, om testosteron, oestrogeen en progesteron en hun metabolieten vast te laten stellen. Dan weet je of je testosteron/DHT goed is en of je mogelijk problemen met je oestrogenen hebt (mogelijk in verhouding tot progesteron).

Je schrijft in een andere post:
"Ik ben een vrouw en slik ook finasteride, gekregen van de dermatoloog, meer en meer begin ik te beseffen wat een rommel ik eigenlijk slik, ik ga er echt mee stoppen, maar begrijp ik dat je beter af kunt bouwen?"
Wat heeft je doen besluiten om inplaats daarvan een flink hogere dosis te willen slikken?

Ik vraag me af waarom er niet meer gewerkt wordt met lokale toepassing van Finasteride in oplossingen. Het belast dan veel minder het hele systeem zodat er minder bijwerkingen gerapporteerd worden, terwijl een aantal studies wel een goed resultaat vermeldden, zij het pas na zo'n half jaar gebruik. Andere studies (bij mannen geloof ik) vermeldden weer nauwelijks resultaat. Wie het weet mag het zeggen. Ik moet er nog dieper in duiken. :-((

Groetjes

Ron

Laatst gewijzigd door colonquixote; 26 november 2012 om 20:42
colonquixote is offline   Met citaat reageren