Los bericht bekijken
Oud 2 december 2010, 20:56   #10
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
Beste lotgenoten,

Het is nu net iets meer dan 4 maanden geleden dat ik mijn ht gehad heb. Enkelen onder jullie zullen zich wel afvragen hoe het er nu mee staat.
Ik heb ook wel wat privé berichten gekregen die ik nog niet beantwoord had. Ik hoop hiermee dat ik vele vragen zal beantwoorden.

Ik zal eerst verdere verloop schetsen sinds mijn laatste post.

Na de eerste maand, begin september dus, ben ik begonnen met mino 5%. Het spulletje blijkt goed te werken want de dichtheid is nu enorm verbeterd en mijn haar voelt ook stukken sterker aan. Bij deze weet ik ook wel dat hoogstwaarschijnlijk ook zonder mino de dichtheid wel zou verbeteren maar in welke mate? Vandaar dat ik ook geen risico's genomen heb.

Waar ik wel aan twijfelde was het gebruik van fina. Ik heb deze laten aanmaken door mijn apotheek en was relatief goedkoop, denk ik want ik betaalde 45 € voor 2 maanden (60 capsules). Nadat ik deze in huis had gehaald ben ik er toch niet mee gestart. Voor verschillende redenen. Het belangrijkste reden was toch wel het neveneffect van fina.
Ik ga het eerst wat afwachten en hoe het verloopt met mijn groeiproces. Want ik denk dat al mijn schockloss-haren nog niet zijn teruggegroeid.
Vanaf augustus 2011 zal ik een beter beeld hebben van mijn haar en zal ik dan pas beslissen of ik aldan niet met fina start.

Verder heb ik mijn kopje steeds volledig afgeschoren om zo natuurlijk mogelijk over te komen. Ongeveer 4 weken geleden begonnen mijn ht haartjes er stilaan er door te komen. Daarom dat ik nu mijn haar op 4 millimeter hou.
Wel wil ik meegeven dat ik toch behoorlijk veel last gehad heb van puistjes. Ik weet nu niet of dat iedereen daar mee te kampen zal hebben of heeft gehad, ik weet wel van mijn eigen dat ik toch een gevoelige huid heb.

Op mijn rechterinham (dus links op de foto's!) zie je al een haarlijntje ontstaan. Ik vermoed dat dit binnen 2 maanden resulteert in een heuse haarlijn.
Over de dichtheid ben ik helemaal nog niet tevreden. Dat is nu het enige wat me nog zorgen baart. Maar goed, ik ben nog maar 4 maanden ver, dus het zal nog wel dichter worden.
Het plan is nu om mijn haar kort te houden tot midden januari om dan voluit mijn haar te laten groeien tot de zomer (en verder uiteraard!).

Algemeen gezien viel het wel (en nog steeds) mee om te gaan werken hoewel de roodheid op mijn inhammen nog steeds niet verdwenen zijn.
Wat voor mij het ook gemakkelijk maakte is dat ik er geen geheim van probeerde te maken. Ik was daar redelijk open over, iedereen in mijn directe omgeving weet nu wel dat ik een ht ondergaan heb.
Mijn raad is dan ook aan iedereen die een ht overweegt om daar open over te zijn, het maakt het proces een stuk aangenamer. Maar dat maakt natuurlijk iedereen zelf uit.

Zo, hieronder zijn er nog wat foto's van mij.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4 maanden, frontaal 1.jpg‎ (141,8 KB, 905x gelezen)
Bestandstype: jpg 4 maanden, frontaal 2.jpg‎ (139,5 KB, 834x gelezen)
Bestandstype: jpg 4 maanden, zijaanzicht 1.jpg‎ (136,3 KB, 821x gelezen)
Bestandstype: jpg 4 maanden, zijaanzicht 2.jpg‎ (131,0 KB, 787x gelezen)
__________________
Status 06/2010: NW 2.5-3
  • HT 1 (fue): 3500 grafts (volgens de kliniek, maar voor veel kenners twijfelachtig) op 28 juli 2010 door Dorahospital, Istanbul
Status 08/2011: NW 1.5-2 (het ht gedeelte is wel amper 25-35 grafts/cm²)
  • HT 2 (fue): 2400 grafts op 9 april 2015 door Estecenter, Istanbul
Semih is offline   Met citaat reageren