Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2008, 21:02   #15
Jasmijntje
HaarWeb lid
 
Jasmijntje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2008
Berichten: 4
Hallo,

IK ben nieuw hier, kwam per toeval op deze site, maar ja wat heet toeval.
Sinds ongeveer een jaar ben ik overgestapt op volledig 100% natuurlijke verzorgingsproducten en dus ook shampoos. Ik kan echt zeggen dat het me goed doet, in de wetenschap dat je zo min mogelijk rotzooi op je lichaam smeert. Want het is nogal wat wat ik hier allemaal lees over seborroisch eczeem etc... Volgens mij komt het allemaal van die rommel die ze er steeds meer in lijken te stoppen. Wat betreft die roos e.d...... is er een goeie natuurlijke shampoo 100% BDIH keurmerk (zeg maar het eco keurmerk maar dan voor cosmetica) dat is antiroosshampoo van Harmonie, de Ambachtelijke (zie hun site) hierin zit o.a. Cade-olie (juniperus oxicedrus) etherische olie uit teer van jeneverbes en cassia olie, dit is een natuurlijk antibacterieel middel, een soort plantaardig teer wat goed is tegen roos, seborroe etc..... lees het maar eens na. Shampoo van Hauschka is ook goed, maar deze heeft geen specif. antiroosshampoo, welliswaar wel een hoofdlotion, dit heet Neem-haarlotion, hierin zit berk, kliswortel etc. en zonder conserveermiddelen.
Dit is ook heel verkwikkend voor een jeukerige hoofdhuid met allerlei 'kwalen'. Wat ik hier ook las is appelciderazijn, dit is idd goed voor de huid, bevat veel kalium. Inwendig is appelcider heilzaam maar ook voor de huid. Azijn is zowiezo antibacterieel, het is voor heel veel dingen toepasbaar.

Verder zou ik echt die hormonen middeltjes niet aanraden, het middel is vaak erger dan de kwaal en lokt wellicht nog meer meer allergische reacties uit. Daarbij lijkt me te vaak haarwassen heel slecht, dwz iedere dag is niet goed, en daarbij, hoe vaker je je haar wast hoe sneller het vet wordt. De natuurlijke zuurgraad wordt zo verstoord en zorgt ook weer voor allergieen e.d. Ik hoop dat ik hierbij mag bijdragen aan goeie tips, zoals er idd al vele op deze site zijn gegeven. En last but not least, kijk ook eens bij: "Ik eis een lichaam zonder gif".
Jasmijntje is offline   Met citaat reageren