Discussie: FUT vs FUE
Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2008, 00:12   #32
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Tja, zoiets is heel persoonlijk. Ik vind de gedachte aan een groot litteken ergens op mijn lijf niet prettig, zelfs al zit het voorlopig verborgen onder een bos haar. Zeker niet als ik weet dat zo'n litteken te vermijden was geweest.
Dat zou goed kunnen. Er zijn mensen die de gedachte van het ''snijden'' al niet prettig vinden...

Citaat:
Ideaal is het misschien niet. Ik wil zelf nog wel eens kijken hoe zo'n kleine ingreep uitpakt. Er zitten wel meer voordelen aan. Je kunt het kaalwordingsproces langzaam volgen zodat de buitenwacht niet eens in de gaten hoeft te hebben dat je actie onderneemt. En je kunt tussentijds steeds sparen voor de volgende uitgave.
Het is in ieder geval al beter dan het hoofd volledig kaal te moeten scheren. Alleen de wetenschap dat je een aantal keer terug moet, terwijl je met een FUT in 1 keer klaar kunt zijn, is voor mij al een reden om hier af te haken.

Citaat:
Ik heb de prijzen voor 1000 grafts van Aesthetic Clinics genomen (die bieden zowel FUE als FUT aan) en met behulp van onder andere de data van Bernsteinmedical (betreffende aantallen haren per graft) eens de kosten per haar uitgerekend.

Voor FUE kom ik dan op 1,72 euro per haar (3950 euro voor 2300 haren). Met FUT is dat 1,55 euro per haar (2950 euro voor 1900 haren).

Dat enorme prijsverschil blijkt dan binnen die ene kliniek nog geen 11% te zijn.
Mmm, alleen al op 1000 grafts scheelt het 1000 euro. Vind ik toch fors eerlijk gezegd...
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren