Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2017, 03:51   #1
celine1971
wanhopig
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Berichten: 24
Geslacht:
contact met lotgenoten

hallo dames,
Het onderwerp zegt het al ik zoek dus contact met lotgenoten, in de zin van whatts app of telefoon, ik heb het heel moeilijk met acceptatie enzo en dat het steeds slechter gaat in de zin steeds minder haar voorin op mijn hoofd, het is zo confronterend om in de spiegel te kijken ik durf het bijna niet meer hoe gaan jullie daarmee om, ik denk dat ik alopecia androgenetica heb mijn vader is kaal en me moeder heeft heel dun haar gekregen ze is al wel op leeftijd.
Heb altijd een onstabiele persoonlijkheid gehad en het lijkt of dit de druppel is denk vaak aan zelfmoord ook al zou ik het nooit doen daar ben ik weer te laf voor maar leven wil ik ook niet meer weet dat het waarschijnlijk zwaar overdreven overkomt maar zo voel ik me gewoon en dit is al jaren zo en wordt alleen maar erger, ik durf er tot nu toe met niemand over te praten.
Daarom zoek ik contact met lotgenoten gewoon om van jullie te leren en hoe ik hiermee moet omgaan hoe ik het naar buiten moet brengen want ik leef al zo lang met dit geheim ik bewonder heel veel mensen op deze site die zo sterk zijn en zich niet onder krijgen door deze aandoening die niet levensbedreigend is en dus niet je leven hoort te verpesten.
Het zou mooi zijn als er een whats app groep zouden kunnen starten om de mensen die in het begin van het proces zitten van verlies van je haar of al kaal zijn of andere vormen van alopecia en het daarmee echt moeilijk mee hebben af en toe met elkaar kunnen praten als er behoefte is en er een soort steun en troost en tips zoals ervaringen met haarwerkers of pruiken zodat we elkaar meer rechtstreeks kunnen helpen.
Ik ben bijvoorbeeld op het punt om een pruik te zoeken ik heb nog wel genoeg haar achter maar het probleem zit voorin me hoofd, zit met vragen zoals wat is beter hele hoofd kaal scheren en pruik op zodat ik meteen klaar ben als ik de deur uit moet of rommelen met toppik, ook vragen over vergoedingen krijg je wel een vergoeding als je alleen plaatseijk een probleeemzone hebt nogmaals ik weet het gewoon allemaal niet meer zoveel vragen en keuzes maken Bedankt voor het lezen
celine1971 is offline   Met citaat reageren