Los bericht bekijken
Oud 3 april 2018, 17:47   #65
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
ondeugdelijke levering en ontransparantie

Dit topic 'wie neemt mijn twijfel weg' is maatgevend voor een terechte vraag die hier gesteld wordt om een haarwerk te nemen en zoals het nu uitziet heeft betrokkenen een mooie oplossing door het hoofd helemaal te scheren en een MHP behandeling te nemen. Ook al blijft dat gedurfd.

Ik zelf vind de haarwerkbedrijven niet altijd transparant en helder. Ze zijn een tussenpersoon en verdienen prima door ons en onze verzekeringen. Ze gaan een samenwerking aan met overzeese bedrijven en kopen bij hen goedkoper in en verkopen wat duurder aan ons en behouden een marge. Sommige zijn niet zo duur en moet je daar idd rekening mee houden en ze niet geheel voor fouten laten opdraaien.
Zo gebeurt bij mij ook onlangs. Heb 3x haarwerken (incl reserve regeling verzekeraar) ruim 6 maanden geleden besteld en geleverd met een verkeerde base en kennelijk daardoor een densiteit (lagere dichtheid), omdat het gaas, de ringen/ openingen groter zijn dan wat ik steeds heb ontvangen in mijn laatse 4 a 5 bestellingen nl een Swiss lace base. Nu leverancier dit niet juist heeft afgeleverd en de dichtheid te laag is, heeft hij gepoogd dit bij te laten knopen door atelier terwijl al vooraf bekend was dat dit niet zou kunnen, want ik krijg de haarwerken weer vrij dun ingeknoopt terug. Hier heb ik niets aan omdat ik mijn haar niet zo draag. Bovendien is het gaas en de knopen zichtbaar en niet gebleekt.. dus ook niet handig, Extra inplanten / inknopen door mij (ik kan dat prima zelf), kan ook niet omdat het fundament (de base) verkeerd lijkt.

Kortom.
Ik heb 2 opties. De leverancier manen, evt middels de SEMH regeling waar deze onder valt, om juist te leveren.
Of je kan deze tegemoetkomen door te zeggen ik deel mee in de fout en kosten door bijv een geheel nieuwe bestelling te doen voor nieuw (verzekeirngs) jaar 2018. Maar dat mag niet gaan ten koste van nemen van 100% van dit verlies vind ik..! Dus stel ik leverancier voor om ca 35% van de kosten middels producten te compenseren, ik wil ook redelijk blijven. En bij problemen ben ik bereid om dit zelf extra te verlagen.
Maar leverancier lijkt daar niet in mee te gaan.
En dat terwijl hij zelf enkele maanden geleden mij nog een zakenvoorstel deed voor 1 haarwerk gratis per jaar die ik nog vasthield (ik zal verder inhoudelijk niet over uitwijden).

Dus er komt soms wat gedoe bij kijken inderdaad als we het over haarwerken hebben.. dit ook 25 jaar na start dato. (zucht)
Ik moet over enkele weken nr het buitenland, dus niet handig dit.
Ik wacht af en zal me -ook vanuit daar- beraden wat ik zal doen.
Haired is offline   Met citaat reageren