Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2019, 22:38   #265
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexicang Bekijk bericht
Janneke, welke shampoo gebruik jij?
Ik gebruik de shampoo van Green People, Scent Free en vrij van een heleboel.

Ik heb dat ook wat jij zegt, dat je iets voorgeschreven krijgt en dan twijfelt. Ik voel dan gewoon dat ik het beter niet kan doen.
Zo gebruik ik de minoxidil niet, want eenmaal begonnen is niet meer stoppen. Daarnaast kan het enorme uitval veroorzaken (de haren die al klaar stonden om uit te vallen). Het enige waar ik nog over nadenk is om het eventueel alleen te gaan gebruiken bij mijn inham rechts, waar heel zichtbaar de haarlijn verschoven is en er haar weg is. Alleen, weg is weg, toch?

Huisarts ging goed. Ik heb er twee, de ene is een doos, troela, hoe je het noemen wilt. De ander is goed, die had ik vandaag.
Troela die ik al gesproken had, had verzuimd te vertellen dat bij afwijkende waarde er eerst aangekeken moet worden en na een maand weer geprikt moet worden. Dat ga ik maandag dus doen.
Deze goede huisarts gaf aan dat het wel afwijkt en dat ze dit vreemd vindt aangezien ik geen alcohol drink en geen medicatie slik, maar dat zij er niet direct van schrikt.
Van zink wist zij niet zoveel af, maar ze zag wel dat die inderdaad laag is en adviseerde dit te slikken,wat ik al doe. Ze wilde dit wel prikken, maar omdat ik het net een week slik, wil ze dit een andere keer gaan doen.

De piroctone olamine kent zij niet, ze kan het niet op recept geven, dus ik ga zelf even op onderzoek uit.

Loslaten.... ik kan het ook moeilijk... of niet, eerlijk gezegd.
Ik weet niet hoe jij dat ervaart, maar dat vindt ik echt heel vermoeiend, hierdoor zit mijn hoofd altijd voller dan vol. Is het ene er uit, dan staat het volgende alweer te wachten om er in te gaan

Klopt hoor, warmte is prima als je niets hoeft te doen, maar als je moet werken en het is 35'C.... dat is eigenlijk niet te doen.
Paar weken geleden met die warmte werd het op mijn werk binnen 32'C, dat is geen werken, dat is afzien
Hoi, ik gebruik shampoo's van Macrovita, een Griekse cosmeticalijn, vrij van sulfaten en parabenen etc. Ik zal eens googlen op die van jou.

Ik ben altijd bang dat ik iets verkeerd doe, en zeker met iets nieuws uitproberen. Zoals nu met die appelazijn heb ik dat niet zo want ik lees alleen maar positieve dingen en geen schadelijke stoffen of gekke bijwerkingen, maar toen met die Locoid en Selsun heel erg. Daar zit veel alcohol in en alcohol droogt uit. Mijn hoofdhuid was al helemaal uitgedroogd en dan snap ik dat niet goed. Maar de vorm was dermate ernstig dat ik dat het beste kon gebruiken. Dat heeft dan weken gestaan voor ik durf, de schilfers gingen wel weg, maar mijn huid ging er ook verder mee achteruit en werd rood en overgevoelig, de schilfers kwamen ook weer terug dus ik had het gewoon niet moeten doen.

Ik snap dat heel goed dat je daar heel erg over twijfelt, dat zou ik ook doen. Het zijn best heftige middelen volgens mij, misschien gewoon nog even laten staan tot je voor je gevoel weet wat je moet doen. Soms lees of hoor je iets wat je over de 'gevoels' drempel trekt en je opeens weet wat je moet doen. Ik ga niets meer pakken wat voor mijn gevoel niet goed zit. Dat is misschien ook een voordeel van HSP, of een nadeel? want wij remmen en sturen altijd overal in mee. Ik heb ook inhammen, maar er groeien nu wel weer hele fijne haartjes. Of die het redden weer ik ook niet. Het is net dons dus weg is niet altijd weg denk ik.

ja, dat ervaar ik precies zo. Het 1 maakt plaats voor het ander zeg ik altijd en sommige dingen blijven en loopt jn hoofd over. Ik heb voor mijn gevoel ook geen reserves meer. En toch blijf ik vasthouden, controleren pff

Macrovita heeftook shampoo's waar piroctine olamine inzit. Daar noemen ze het Octopirox of zoiets, weet het niet precies ( maar het is hetzelfde middel) ik wilde nu proberen zonder dus ga ik even googlen op die van jou.
Janneke100 is offline   Met citaat reageren