Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2006, 22:34   #71
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door itsme
• De tweede stap zou moeten zijn de inname van omega-3 vetzuren, zoals EPA en DHA die veel in visvetzuren voorkomen, te verhogen. Een typische therapeutische hoeveelheid omega-3 vetzuren is 6 gram voor een persoon van 80 kg.
Ik denk dat essentieele vetzuren goed zijn voor het lichaam enz. Maar als ik 6 gram visolie binnenkrijg begin ik wel te stinken.
2 gram is dus ideaal voor mij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door itsme
• Naast visolie zelf, is ook kabeljauwleverolie aan te raden, aangezien deze grote hoeveelheden vitamine A en D bevatten, die synergistische therapeutische effecten hebben bij huidklachten.
Vitaminen kunnen goed zijn maar niet deze vitamines als je een lange tijd een hoge dosis gebruikt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door itsme
Nog een aanvulling met betrekking tot paardenmelk:
Ik heb gezocht of ik de vetzuursamenstelling van paardenmelk kon vinden op internet, maar dat is me niet gelukt. Als paardenmelk inderdaad zou helpen, vermoed ik namelijk dat (een deel van) de gunstige effecten ervan toe te schrijven is aan het gehalte GLA. Moedermelk heeft namelijk ook een heel bijzondere vetzuursamenstelling. Ik vind alleen dat paardenmelk circa 1,25% vet bevat, waarvan het meeste meervoudig onverzadigd is. Koeiemelk bevat 3,7% vet, met relatief weinig meervoudig onverzadigde vetzuren.
Info van een site halen waar ze ook het product verkopen moet je zeker met een heel grote korrel zout lezen. www.paardenmelk.be
Je kan dan ook andere sites op internet vinden bv http://www.skepsis.nl/paardenmelk.html
Paardemelk om vetzuren uit te halen zou ik niet doen neem dan olieen. bv teunisbloemolie.
Waarvan je zeker bent dat er genoeg inzit.
__________________


Laatst gewijzigd door vrosjnivosj; 7 maart 2006 om 22:43
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren