Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2009, 10:00   #69
mouchke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2008
Berichten: 30
Hallo,

Hier dan mijn verslag van laatste bezoek aan dermatoloog. Kreeg laatste inspuiting en moet nu drie maanden afwachten om te zien hoe alles evolueert. Verder moet ik beginnen met een haargroeimiddel (Alopexi lotion) te verdelen twee maal per dag. Ben benieuwd wat dat gaat geven! Plaquenil krijg ik niet, brengt teveel schade toe aan het lichaam en wenst daar verder niet mee te werken. Zekers niet voor mijn vorm van CA. En daar kon en moest ik het maar mee doen. Hij heeft me nogmaals verzekerd dat er geen echte behandeling bestaat voor deze ziekte en dat het eigenlijk allemaal een beetje zoeken is en dat dat voor iedereen anders ligt. Weet ik ook wel en probeer me er een beetje bij neer te leggen dat er toch niet veel aan te doen is. Ik heb nu ook wel de indruk dat het er wel een beetje rustiger uitziet en probeer nu nog even af te wachten wat die Alopexi gaat geven. Volgens mijn dokter kan ik als alles er een een lange tijd stabiel blijft uitzien mijn huid van mijn schedel laten oprekken en dan de overtollige huid eruit laten halen en terug toe naaien. (Kort samengevat en simpel gezegd natuurlijk). Is te overwegen omdat ik oorspronklijk maar één grote kaal plek heb en zal dan door een plastisch chirurg gebeuren maar is toekomst muziek. Eerst moet alles stabiliseren en ik moet daar ook aan toe zijn natuurlijk. Het prijskaartje zal ook wel voldoende zijn vrees ik. Van zodra ik merk dat alles dan toch weer actiever begint te worden ga ik een afspraak regelen met Dr Matthieu. Ik hoop nu maar dat ik een beetje rust krijg en vind, want de laatse tijd is het er een beetje te heftig aan toe gegaan met al die dokters bezoeken. Ik doe bijna niks anders meer en er staan er nog een paar te wachten hoor. Het is zo dat ik 40 jaar niks mankeerde en nu ineens mankeer ik aan alles iets. Maar dan is mijn haar het minst erg van allen enkel dat het psychisch wel heel zwaar te dragen valt. Dan troost ik me altijd met de gedachte dat ik er dan toch niet van zal dood gaan!!!

Zo, veel groetjes en tot......

Laatst gewijzigd door mouchke; 7 maart 2009 om 10:03
mouchke is offline   Met citaat reageren