Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2017, 16:08   #52
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Ik kreeg juist heel veel irritatie van te vette producten op mijn huid zoals een zalf of olie. En als ik arganolie gebruikte, had ik de volgende dag mijn hele gezicht onder de bultjes, en mijn hoofdhuid werd na 3 keer vuurrood. Ook van amandelolie kreeg ik op een gegeven moment irritatie, hetzelfde gold voor babyolie.

Mijn dermatoloog raadde juist aan om van de zalf over te stappen naar de crème omdat dit de huid minder verstikt en eigenlijk vooral nog omdat dit makkelijker uit te wassen is. Het bleef na het wassen vettig namelijk als ik zalf of olie gebruikte, en dat is voor een huid met seborroisch eczeem niet goed.

Maar iedereen is anders uiteraard, en ik kan me voorstellen dat het bij andere mensen weer tegenovergesteld is.

corticosteroïden kunnen zeker bijwerkingen hebben, maar bij een juist gebruik valt het wel mee. Het beste is een paar dagen achter elkaar smeren, en dan 3 of 4 dagen helemaal niet. Dan treedt er ook niet snel gewenning op.
Het lijkt me dat dit soort producten sowieso worden voorgeschreven, dus je staat dan onder toezicht van een arts.
Effie is offline   Met citaat reageren