Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2020, 11:43   #340
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marianne1 Bekijk bericht
Hier even een update. Heb eindelijk, na 2(!!) jaar mijn dermatoloog zo ver gekregen om een bioptie te doen van mijn hoofdhuid. De uitslag is alopecia androgenetica met verlittekening van de haarzakjes. Dus voor elke haar die uitvalt komt er niks meer terug. Dat had ik al gemerkt. Er is niets aan te doen, geen medicijnen en ik moet er maar mee leren leven. Heel misschien zou minoxidil de uitval wat vertragen maar dat gebruik ik inmiddels 1,5 jaar zonder enig resultaat.
Baal hier echt van. Mijn haar was het enige mooie aan mij en dat verdwijnt nu ook. Ik moet echt mn haarwerk gaan dragen maar de stap is zo groot...
Hallo Marianne, wat een schok moet dat geweest zijn, zo’n bericht is onomkeerbaar en leer en maar mee leven is makkelijker gezegd dan gedaan. De stap naar een haarwerk is voor iedereen groot denk ik. Ik had hetzelfde als jij, een negatief zelfbeeld maar mijn haar trok mijn zelfvertrouwen nog wat omhoog, ik had heel makkelijk haar en nooit hoofdhuidproblemen gehad en dat is weg. Toch hoop ik dat je de stap kunt zetten, probeer anders eerst thuis voor wat uurtjes voor je je eigen haar gaat wassen bijvoorbeeld om aan het beeld in de spiegel te wennen zeg maar. Hoe dicht mijn haarwerk ook bij mijn eigen haar komt , het wordt nooit hetzelfde als mijn eigen haar en dat kan ik ook niet verwachten, maar het geeft me toch een bepaalde zekerheid in de buitenwereld, en dat heb ik echt niet meer met mijn eigen haar en daarom ben ik er nog steeds blij mee. Sterkte hoor!
Janneke100 is offline   Met citaat reageren