Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2018, 22:52   #9
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Hoi Sonja,
Juist jou verhaal hebnik nodig om te weten dat het ook goed koan komen, dat geeft hoop en hoop geeft kracht!

Een jonge vrouw hier in de buurt heeft hetzelfde gehad. Zij was overigens altijd open over haar situatie. Bij haar begon het in haar nek, met een kale ronde plek, die zij ook liet zien. Ik kwam haar weleens tegen op de fiets, meestal met een sjaaltje of muts op, maar vorig jaar kwam ik haar weer tegen en had ze een kort koppie haar!

En jouw toenmalige wanhoop begrijp ik echt. Het is gewoon iets wat je raakt en heel onzeker kan maken, het schopt alles overhoo.

Marianne, morgen is hier ook weer wasdag. Ik was om de drie dagen. Vrijdag gewassen, vrijdag, zaterdag, zondag door en dan maandag wassen.
En ook ik Azië daar als een berg tegenop, dus was ook overdag i.p.v. in de avond ivm de confrontatie, de stress en het verdriet.

Mijn moeder heeft in de loop der jaren wel dunner haar gekregen en mijn vader ook, wellicht dat dit bij mij invloed heeft.
Twee haar geleden had ik een redelijk goede verklaring voor de uitval, veel stress en angst. Bijna stikken is traumatisch, door de druk op mijn ogen kreeg ik ook een oogbloeding en dus een vlek voor mijn ogen die niet weg ging...daarna ziek kind, zelf stevige griep en stress op mijn werk.
Veel jeuk en uitval
Maar nu... ook weer veel jeuk en uitval, maar de reden?
Stress toch? Ik heb het heel druk gehad op mijn werk... in het speciaal onderwijs, normaal sta je met zijn tweeen, maar door ziekte heb ik nagenoeg het jaar alleen gedraaid en dat was zwaar.
Hormonen? 46 en overgangsverschijnselen, vaker niet dan wel ongesteld en na ineens weer menstruatie begon ook de haaruitval.
Of gerommel met allerlei shampoos?
Een echt antwoord zal ik niet krijgen denk ok. Ook niet van de dermatoloog verwacht ik.
Ik denk dat ik wel nog ga bellen met de huisarts, of de dermatoloog of ik eerder terecht kan.
Ik wil sowieso dat ze ook inwendig gaan zoelen, op advies van een kennis, niet alleen van buitenaf behandelen, ook van binnenuit.

Ben nog steeds in dubio, kapper bellen of niet... ga volgende week op vakantie, wel zo lekke, maar ook te confronterend

Wel fijn om hier we over te kunnen schrijven en het te delen,dat helpt een beetje :-)
mexicang is offline   Met citaat reageren