Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2014, 12:22   #26
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ik haak nu pas in, en heb de discussie hiervoor niet gelezen. Maar reactie op je laatste bericht

-Ik denk het niet. Antibiotica kan in bepaalde maten wel haaruitval veroorzaken, maar als je ermee stopt moet dit ook stoppen.
- ik denk dat je micro haarpigmentatie bedoeld (MHT). Hiebij zetten ze hele kleine zwarte puntjes op je hoofdhuid waardoor er kleine haartjes lijken te staan. Kan alleen als je je haar millimeterd.
- Waarschijnlijk leg je er nu ook maar nadruk op...Probeer een objectieve meetmethode te hebben, al is dit heel erg lastig
- Wellicht aan je moeders kant?
- Ja, maar eigenlijk alleen langdurige en heftige stress. Een beetje stress is normaal in een leven. Denk niet dat school zo stressvol is, maar dat kun je zelf inschatten. Als de stress stopt zou haaruitval ook moeten stoppen en terug moeten groeien na +- 6 maanden.
- Zou kunnen, heb je hier altijd last van gehad? Meer dan andere?
- Tjah, dat is niet erg toch? Jammer dat het niet ook op je hoofd is... Misschien een leuk baardje laten staan?
- Ja, finasteride en minoxidil zijn de twee meest gebruikte middelen tegen haaruitval.
-Ben niet op de hoogte van dit litteken, maar snap wel je probleem hiermee. Vervelend zeg. Zoals hierboven gezegd kan MHT dan inderdaad een oplossing bieden.

Je kunt beginnen met middelen tegen haaruitval. Maar op de foto's lijkt je haaruitval helaas redelijk vergevorderd. Wees realistisch met de resultaten die je eventueel kunt behalen.

Misschien is een korter kapsel met je haren wat rechtop gekamd ook een optie?

Succes!
Om even kort te antwoorden op je reacties, waarvoor allereerst bedankt natuurlijk!

- Nee ook aan mijn moeders kant allen een gezonde bos haar.
- Ja, meer last van acne dan anderen, hiervoor ook onder behandeling bij de dermatoloog.
- Ik heb zelf echt géén idee wat voor kapsel zou kunnen, mede door mn litteken + het feit dat mn haren vrij dun zijn bovenop en ik het gevoel heb dat ik er niet veel mee kan.
- Heb er vooral veel last van 'tussen mn oren' zegmaar en dan bedoel ik niet op mn hoofd. Ergens fijn om te horen dat het inderdaad ver is (niet in onzekerheid zitten over hoe ernstig of hoe weinig het is) aan de andere kant natuurlijk niet leuk om te horen, maar het is niet anders.
- Zou juist, omdat het al vergevorderd is een HT een optie zijn? Of het daarvoor juist weer net niet ver genoeg voor? Ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment 'klaar' is met uitvallen? En aangezien er al niet veel meer zit..
- Soms heb ik het idee dat het wat voller is, maar een maand daarna lijkt het weer dunner (en soms als dat het al was). Heel vreemd. Vraag me ook af of het zo is, of dat het alleen maar lijkt.
- Ik vrees/denk dat millimeteren geen optie is ivm litteken en asymmetrie..
- Kan er nog iets anders zijn dan AGA? Aangezien het allemaal vrij snel gegaan (binnen 2-3 jaar) + het feit dat het in de familie nergens zo ernstig voorkomt?
Kan het litteken er bijv. iets mee te maken hebben, hormonen, ik droeg regelmatig een helm, elke dag mn haren wassen, gel/haarlak, weinig zon, droog mn haren na het wassen door (flink) wrijven met n handdoek, iets anders?

Laatst gewijzigd door Nokket; 16 augustus 2014 om 12:39
Nokket is offline   Met citaat reageren