Discussie: Wimpers eruithalen
Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2006, 17:23   #5
riesholland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2006
Berichten: 11
Herkenbaar

Zoals ik al heb getyped in mijn stukje net boven je heb ik hetzelfde probleem. Al sinds mijn 5e heb ik de neiging om mijn wimpers eruit te trekken. Stoppen is bijna vergelijkbaar met stoppen met roken. Ook hiervoor geldt overigens dat het beheersbaar is en al lezende op de site groeit het vertrouwen bij mij dat ik dit ook moet kunnen.

Helaas voor mij is het bij een man, want dat ben ik, wat lastiger om met mascara en andere hulpmiddelen iets te verdoezelen. Wel heb ik als extra camoeflage een blik ontwikkeld waardoor ik iets naar beneden gebogen kijk. Ik heb mijn "tik" kunnen minimaliseren tot de bovenkant van de wimpers.

Heel vroeger haalde ik alles eruit en zelfs alle haren rondom mijn ogen. Het is niet mijn sterke kant dat dit heeft beperkt maar mijn zwakke kant heeft mij verplicht tot alleen de bovenkant van mijn wimpers. De toenemende schaamte en de dwang tot camoeflage hebben mij ertoe gedwongen alleen de bovenkant eruit te trekken. Dit is nu al 10 jaar "stabiel".

Ik hoop van harte dat je er goed uitkomt. Ik zelf heb iedergeval goede hoop om er nu defintief een einde aan te maken.

Ries
riesholland is offline   Met citaat reageren