Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2007, 10:17   #20
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
Dus als jouw man van een flat springt en het overleeft, overleeft iedereen het omdat jouw man voor de hele bevolking garant staat?

Mensen met een kaal hoofd die veel in de zon werken/een lichte huid hebben (of een combinatie) hebben een (bewezen) grote(re) kans op huidkanker.
Ik heb als Nederlander zijnde een lichte huid, en ik heb geen zin om in de zomer alleen 's nachts over straat te lopen, omdat ik overdag een grote kans op huidkanker heb ( ik ben nog niet kaal, maar dat komt vast wel, zoveel geluk heb ik ook wel weer, zit nu op een NW2 en hoop op een definitief antwoord voordat ik op de Nw7 zit )

.
Natuurlijk niet. Wat een flauwekul. Ook dat is appels met peren vergelijken. Enige punt dat ik hier aanstip, is dat vele, vele miljoenen kalende mannen zeer gelukkig zijn. Er wordt hier voorgesteld alsof het hebben van haar voorwaarde is voor geslaagd zijn in dit leven en gelukkig zijn. Dat is pertinent niet zo. Ik vrees dat een 'medische grondslag' om kaalheid te behandelen er gewoon niet is, hoe graag je dat ook zou willen. Niemand kijkt op van een kale man, het is volkomen normaal, dus psychische schade is ook moeilijk hard te maken.
Er zijn hier daarover al zoveel eindeloze discussies geweest, onder andere met Haarmannetje, die uiteindelijk heeft besloten zijn kaalheid te accepteren en op te houden met 'de middelen'.

Het feit dat er middelen te krijgen zijn in deze tijd, houdt niet per definitie in dat je ze zou moeten gebruiken, c.q. dat ze vergoed zouden moeten worden door een zorgverzekeraar. Moet je plastische chirurgie vergoeden omdat de mogelijkheden er zijn? Er zijn hele volksstammen die plotsklaps het leven niet meer aan kunnen zonder borstvergroting, botox en noem maar op. Er worden door dit soort keuzes ook vaak schijnbare problemen gecreëerd.

Mensen met een kaal hoofd en een lichte huid hebben zeker een grotere kans op huidkanker, maar niet alleen op dat hoofd: ook in het gezicht en op het lichaam. Er zal dus sowieso gesmeerd moeten worden of een petje worden gedragen. Dan kan je óok overdag over straat. Simpele oplossing.
Overigens krijg je van zonnen met een lichte huid rimpels, dus je kunt het sowieso beter niet doen. Met of zonder haar.

En ach, die mensjes.... Ik heb een vriendin die ook uitsluitend in verkleinwoordjes spreekt: ze heeft kindjes in de klas (12 tot 18-jarigen), ze werkt nog maar drie daagjes, ze eet boterhammetjes met kaas en een tomaatje... Voor mij spreekt uit het willen verkleinen van dingen altijd iets. Maar evengoed: ik wil er best in meegaan, en wens alle mannetjes en vrouwtjes hier veel haar op het hoofdje.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 18 januari 2007 om 15:24
Georgie is offline   Met citaat reageren