Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2007, 15:54   #26
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik denk dan dat je het meer over 'afwijkende' beharing hebt. Een kale man is niet afwijkend, er zijn er heel, heel veel van. En de meesten hebben er totaal geen problemen mee.
Dingen die bij een man normaal zijn, zijn dat bij een vrouw vaak niet.
Mensen met uiterlijke problemen willen vaak niet eens echt 'mooier' zijn, ze willen 'gewoon' zijn. Niet meer opvallen.

Of AGA een ziekte is.... Ik zie ziekte toch meer als iets dat werkelijk de levenskwaliteit aantast, niet als iets dat volgens sommigen alleen maar 'minder mooi' staat.
Dat er heel veel van zijn is natuurlijk ook niet echt goede argumentatie. Dat is ook gewoon subjectief. Wat de een heel veel vindt, kan de ander heel weinig vinden...

En wat een ziekte is, dat is in de letterlijke betekenis van het woord een storing van het functioneren van het lichaam. En ik denk toch dat AGA daar onder valt. Het is in principe net zo onlogisch dat je lichaam haren afstoot als dat het ledematen zou afstoten. Daarnaast is alopecia androgenetica gewoon een genetische afwijking, wat misschien heel extreem klinkt. Het is en blijft een storing in het lichaam.

En als je andere storingen vergoed zou krijgen, waarom deze niet dan?

Laat ik er wel bij zeggen dat het voor mij niet vergoed hoeft te worden. Dat is mijn eigen mening, omdat je dag- en nachtcreme's voor rimpels ook niet vergoed krijgt, evenmin als spray voor zweetvoeten.

Maar ben wel van mening dat het een ziekte betreft, waar anders mee om wordt gegaan dan de meeste ziekten.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren