Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2007, 16:06   #27
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Dat er heel veel van zijn is natuurlijk ook niet echt goede argumentatie. Dat is ook gewoon subjectief. Wat de een heel veel vindt, kan de ander heel weinig vinden...

Circa 80% van de mannen krijgt te maken met kaalheid. Dat vind ik best wel veel.

En wat een ziekte is, dat is in de letterlijke betekenis van het woord een storing van het functioneren van het lichaam. En ik denk toch dat AGA daar onder valt. Het is in principe net zo onlogisch dat je lichaam haren afstoot als dat het ledematen zou afstoten. Daarnaast is alopecia androgenetica gewoon een genetische afwijking, wat misschien heel extreem klinkt. Het is en blijft een storing in het lichaam.

AGA is een genetische gevoeligheid, geen afwijking. Het lichaam heeft haar niet echt nodig. Ledematen wel. Ik heb liever geen haar dan geen armen of benen.

En als je andere storingen vergoed zou krijgen, waarom deze niet dan?


Maar ben wel van mening dat het een ziekte betreft, waar anders mee om wordt gegaan dan de meeste ziekten.
In mijn opinie is AGA nog steeds geen ziekte. Het tast je levenskwaliteit, je lichamelijke conditie en levensgeluk in principe totaal niet aan.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren