Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2016, 00:48   #8
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Volgens mij is een relatie tussen verminderde bloedtoevoer en haaruitval nooit eenduidig uit onderzoeken naar voren gekomen. Zelfs bij rokers, die de bloedtoevoer naar de huid serieus frustreren, is niet of nauwelijks meer haaruitval te zien.

Dus dat inhammen zonder bloedtoevoer zouden zitten lijkt me geen voordehandliggende aanname. Zoals je 123hallo ook aangeeft, HT haren hebben daar dan in ieder geval geen last vast ... en je huid heeft er verder ook geen last van.

Alles lijkt er op te wijzen dat je de oorzaak van haaruitval echt bij de haar zelf moet zoeken. Bij dat deel waar de haar groeit, de haarwortel. Dat is ook al jaren de theorie, beschadiging van die haarwortel door DHT. Bij haren die daar gevoelig voor zijn. Hoe die beschadiging er precies uit ziet, weet ik niet. Sommigen zeggen dat er zich een soort littekenweefsel vormt. Ik kan me zo voorstellen dat zoiets op celniveau de bloedtoevoer hindert. En dan extra bloedtoevoer of bloedverdunners wellicht dat obstakel nog een poosje kunnen overwinnen. Maar het obstakel blijft.
En DAT is waar het verwonden met dermarollers nog wel eens een serieuze remedie kan zijn. Dermaroller/naalden wordt vaak gebruikt bij het verwijderen van littekenweefsel. Er komen dan allerlei hormonen en stofjes vrij die tijdens het genezen van deze microwondjes ook het littekenweefsel vervangen. Dus bij microwondjes van 1.5mm of dieper kan het misschien echt wel helpen bij AGA.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren