Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2017, 01:27   #1
jongemanmethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Ervaring haartransplantatie Beauclinics Nieuwegein

Intro
Dag allen, via dit forum wil ik graag mijn ervaringen delen omtrent mijn haartransplantie bij Beauclinics in Nieuwegein welke ik in juli 2016 heb laten uitvoeren. Nu ik ruim een jaar verder ben acht ik het proces volledig afgerond, en kan ik zodoende een goed oordeel vellen. Ik ben een leek op het gebied van haartransplantaties en daarom zal ik het volledige proces zo uitgebreid mogelijk beschrijven in de hoop anderen te informeren en te kunnen helpen bij het maken van een goede keuze.

Type behandeling: Haartransplantatie (FUE)
Extra toegepaste technieken: New Cell Technology

Donorgebied: Achterhoofd
Aantal Grafts: 2000+500 ( zie tekst ).

Over mij/Geschiedenis:
Ik ben een ( zoals mijn gebruikersnaam al aangeeft ) jongeman van ondetussen 27 jaar. Vanaf mijn late pubertijd ( 17+) werd mijn haar boven op mijn hoofd steeds korter en viel steeds meer uit. Gezien mijn krullen viel het in eerste instantie niet zo op, maar uiteindelijk kon ik er niet omheen dat ik al op jonge leeftijd grote inhammen en een kale plek kreeg. Toen mijn vrienden aangaven dat mijn haar millimeteren mooier zou zijn, en ik bij mijn afstudeergesprek te horen kreeg dat ik 'al vroeg kaal werd' besloot ik dat de maat vol was, en dat ik op zoek moest naar een oplossing. Zodoende ben ik gaan zoeken naar de mogelijkheden omtrent haartransplantaties en de plekken waar dit mogelijk was.

Mijn zoektocht en keuze voor Beauclinics:
Na uitgebreid gegoogled te hebben heb ik meerdere klinieken gemaild met mijn persoonlijke overwegingen. De reden dat ik voor Beauclinics heb gekozen was omdat het e-mail contact niet alleen snel verliep, maar ik de bij bedrijven gebruikelijke stap van secretaresse/informatiedesk oversloeg en direct contact had met zowel de baas/directeur (Martin Granaat) als de behandelend arts (Freek Broekhuijse). Beiden gaven gedetailleerd antwoord op mijn vragen, en vroegen als enige zelf om foto's om een beter advies te kunnen geven. Bij andere klinieken werd direct druk gezet om meteen een afspraak te plannen, deze druk was bij Beauclinics voor mij niet aanwezig.
Na veel over en weer gemaild te hebben en prijzen vergeleken te hebben heb ik een afspraak gemaakt voor een vrijblijvend consult.

Het voorafgaande consult:
Het consult vond plaats met de directeur en arts op locatie, er was een uitgebreide presentatie over wat de door hen gebruikte technieken waren (en waarom zij hiervoor gekozen hadden), en hoeveel ervaring zij hadden opgedaan. Het viel mij op dat het een kleine kliniek was met een klein personeelsbestand. Toen ik hier naar vroeg zij men dat dit een bewuste keuze was geweest. De keus voor een klein team dat misschien minder behandelingen kan doen, maar wel zorg op maat levert met korte informatielijnen. Ik verwachtte een grote PR voorstelling, en was dan ook aangenaam verrast dat men erg de nadruk legde op welke verwachtingen verwachtingen/resultaten realistisch waren na een behandeling. Verder kwam aan de orde: een schatting hoeveel haarzakjes ( grafts) een behandeling voor mij nodig zou hebben, wat dat ongeveer zou kosten ( waarbij de arts dit ook nog eens ter plekke extra bekeek), en na afloop nog ruime gelegenheid voor het stellen van vragen. Er werd duidelijk de tijd genomen, ik ben minimaal twee uur op consult geweest. Het voelde kleinschalig, professioneel, vriendelijk en heel compleet aan.

Behandeldag:
Professionele ( zeer hygïenisch en schoon, iedereen handschoenen, mondkapjes, haarnetjes, speciale schoenen, etc) maar ontspannen omgeving, er was veel uitleg over wat ze gingen doen en een uitgebreide check of de verdoving in orde was. Stipt om 08.00u ging men aan het werk. Als eerste werden de haarzakjes uit het donorgebied ( mijn achterhoofd )gehaald. Dat ging zo voorspoeding dat indien ik dat wilde ( zo werd mij te kennen gegeven ), er nog extra haarzakjes geoogst konden worden. Hier zat geen druk achter en er was uitgebreid de tijd om hierover na te denken, met familie te bespreken, afweging omtrent kosten te maken, etc. Zowel de arts als de assistentes waren zeer professioneel en vriendelijk.

Tussen het oogsten en het transplanteren was er de mogelijkheid om een eenvoudige lunch te gebruiken ( tosti ). Nadat de behandelend arts de haarzakjes op de gewenste plek had geplaatst kreeg ik nog een uitgebreide uitleg over wat ik wel/niet moest doen met het donorgebied en de getransplanteerde haren ( dit kreeg ik ook nog uitgebreid op papier mee).

Extra mogelijke technieken:
Voor hen die dat willen hebben ze ook nog zelf een speciale techniek ontwikkeld die gebruik maakt van bloedplasma, waarbij bij de patiënt bloed wordt afgenomen, vervolgens door middel van centrifugeren het bloedplasma van de bloedplaatjes wordt gescheiden, en dit plasma wordt aangebracht binnen het gebied waar getransplanteerd moet worden, dit voorkomt veel van het ( tijdelijke) haarverlies na een transplantatie. Beauclinics noemt dit zelf "NewCell Technology" Ook worden de geoogste haarzakjes in een speciale voedende oplossing gelegd, zodat deze niet kunnen uitdrogen of beschadigen.

Na de behandeling:

Ik kreeg speciale medicijnen mee, aanbevelingen ( do's en don't's), recepten, en alles naast mondeling ook uitgebreid op papier zodat het allemaal gewoon in orde zou komen.
De kliniek was goed bereikbaar voor vragen, zelfs in het weekend , de telefoon werd meteen opgenomen en ik had dan direct de directeur of de arts aan de lijn. Deze herkende mijn zorgen vaak direct en gaf direct en uitgebreid advies en geruststelling. Dit gaf een erg toegankelijk en vertrouwd gevoel. Je voelde je hierdoor niet bezwaard om de kliniek te bellen als je een vraag had, omdat er altijd iemand was om je te woord te staan en je te helpen.


Dingen gemist?
De nazorg had mijns inziens iets actiever mogen zijn.
De kliniek heeft na de behandeling zelf geen contact opgenomen via mail/telefoon om de voortgang te monitoren ( uitzondering zijnde een mail ongeveer 1 week later ), noch heeft zij mij benaderd voor een afspraak ter controle. Mogelijk is dat in deze branche niet gebruikelijk, maar het is wel iets dat ik op prijs gesteld had ( het is de reden dat ik deze review pas een jaar na mijn behandeling plaats, ik heb gewacht of Beauclinics misschien na een jaar contact zou zoeken omtrent het resultaat).


Conclusie:

Ik heb geen spijt van mijn keuze voor Beauclinics. Het is een ingrijpende maar goede ervaring geweest, uitgevoerd in een bewust kleinschalige kliniek door vriendelijk maar erg professioneel personeel en artsen. Als je een haartransplantatie overweegt raad ik dan ook zeker aan om bij Beauclinics te informeren, bij mij kwamen ze duidelijk als de beste keuze uit de bus na ongeveer tien verschillende vestigingen aangeschreven en vergeleken te hebben. Ik ben tevreden met het resulaat. Mijn kale plek is een stuk kleiner geworden en ook mijn inhammen zijn verminderd. Ik was heel blij toen ik voor het eerst bij het wassen van mijn haren weer mjjn haren voor mijn ogen had zitten, een ervaring die ik al een paar jaar niet meer gehad had. De nazorg mag wat actiever, maar afgezien van dat durf ik Beauclinics met een gerust hart aan te bevelen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg situatie voor.jpg‎ (134,9 KB, 241x gelezen)
Bestandstype: jpg situatie na.jpg‎ (52,3 KB, 231x gelezen)

Laatst gewijzigd door jongemanmethaar; 14 augustus 2017 om 00:14
jongemanmethaar is offline   Met citaat reageren