Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2009, 20:40   #17
Studentt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
Hallo iedereen,

opnieuw hetzelfde verhaal, hetzelfde verkooppraatje, dezelfde aanlokkelijke toekomstvisies, en opnieuw; voor die prijs kan een product over het algemeen niet wetenschappelijk verantwoord zijn en werken. Indien dat wel zo was, zouden al die centra geen dure laser , IPL, Elos, ... aanschaffen als deze even goed was, en véél goedkoper. Daarnaast moet je met dergelijke apparaten zéér voorzichtig zijn, gezieen de risico's op huidbeschadiging en verbranding. Normaal gezien dien je een gedegen opleiding te volgen alvorens je met een laser of dergelijk apparaat mag omgaan. Zo'n apparaat hanteren is neit zodner gevaar. bEN HIER DUS ZEER VOORZICHTIG MEE.

Het nadeel is dat het vaak een handig verkoopstechniek is om al die wanhopige mensen(zoals wij dus), een hoop geld af te troggelen, je daarna met en apparaat op te zadelen, dat vaak niet veilig is, niet verantwoord om te gebruiken door neit geschoolde mensen, grote risico's inhoudt op beschadigingen van de huid, en vaak toch niet werkt.

Ik kan het dus, net zoals al die andere vergelijkbare apparaten, smeerseltjes, ..., alleen maar afraden.

Ik weet dat dit vervelend is, en ook ik had graag een dergelijke oplossing gehad voor mijn overbeharing, maar als je wat logisch nadenkt, kun je enkel maar tot de conclusie komen dat het niet kan werken en veilig is.

Ik hoop dat je toch een andere oplossing vindt, voor je probleem.

Heel veel succes, en sorry voor mijn antwoord, ik had ook liever anders gesproken over dergelijke apparaten of oplossingen!!!!!

xxx marte

Hi allemaal,

Ter bevestiging van Marte haar waarschuwingen een aantal documenten ter onderbouwing; Kamervragen, twee artikelen uit de Trouw (d.d. september 2008) en een paar wetenschappelijke artikelen van juni j.l.

Enderzijds kan je zeggen dat de risico's verminderd zijn gezien de kracht van de laser vele malen lager is dan lasers die worden gebruikt in salons (en daarmee de kans op success ook lager). Anderzijds blijft het geen speelgoed en lijkt enige voorzichtheid mij geboden; veiligheid is nog niet gegarandeert (voor zover ik heb kunnen vinden) door instanties anders dan de fabrikanten.

Ondertussen worden de home lasers voor relatief weinig geld op Marktplaats verkocht, maar ik smeer toch maar weer 'vrolijk' door met Bioxet. Better safe than sorry is vooralsnog mijn uitgangspunt.

Groeten,
een student
Studentt is offline   Met citaat reageren