Discussie: New age
Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2006, 14:27   #109
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Krishnamurti

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grover
Het belang van onze denkgeest in het creëren van onze eigen werkelijkheid wordt briljant uitgebeeld in - daar ga ik weer - De Films Der Films : The Matrix (deel1).
Even briljant als absurd.
Een film als de Matrix kunnen zien als de werkelijkheid. Ik zag "The Matrix" op aandrang van een vriend en de film kon me totaal niet boeien. Vaak vind ik het leuk om special effects te doorgronden. The Matrix is een en al special effects met gebruikmaking van de computer, dus daar was ik al snel mee klaar. Als je het als geloof aanneemt, Ok, maar geloof vereenzelvigen met de werkelijkheid, da's een ander verhaal.
Ikzelf voel me nog het prettigst bij de wijze woorden van Krishnamurti, getipt door ons aller Eva Wilfredricus Catharina. Hij zei: "Wees vrij. Houd er geen geloof op na, geen angst, geen vooroordelen; het zijn de voornaamste hinderpalen voor de geest. Als je je daar vrij van maakt, heb je de belangrijke eerste stap gezet, die meteen ook de laatste is." Onze "new age" haarweb getuigen doen dan ook niet anders dan nieuwe geloven introduceren.
Geloof heb ik totaal niet bij het zien van films. Wel gevoel. Ik kan helemaal niets met The Matrix, Star Wars en alle andere SciFi en Horror genres. Des te meer kan ik met romantische films. Bijvoorbeeld: "Casablanca" uit 1942. Ik zal er niet meer noemen anders zet Tiuri me onder een andere thread neer. Romantisch films brengen me terug bij hetgeen waar het allemaal om te doen is op onze aarde. En dat is Liefde. Bij het zien van de gevoelige momenten, denk ik terug aan de dames die op mijn pad terecht zijn gekomen. Aan alle "I love you" momenten, aan het ontdekken en weer verliezen van al dat moois. Dan beleef ik niet de film, maar zie mijn eigen verhaal. Aan het als een idioot door het leven gaan, alleen maar uit verliefdheid voor haar. Die idioterie hebben we allemaal, sommige moeten dit helaas op een andere manier uiten. Brengt me weer bij Grover. Zelf door hebben dat je jezelf hebt ziek gemaakt door jezelf is een geniale ontdekking. Die cirkel sluit nog beter dan het kip en het ei verhaal. Mensen als Grover vind ik interessant. Zij stemmen me gunstig. Grover loopt zijn eigen pad, al valt de hele wereld over hem heen. Misschien kruisen onze paden elkaar nog wel eens.

Gletscher.
gletscher is offline   Met citaat reageren